- tuohon täytyy tutustua, onks heittää suoraa linkkiä aiheesta, ei tarvis kaivella?
Tuossapa linkkiä:
https://wiki.ubuntu.com/ReplacementInithttp://www.netsplit.com/blog/articles/2006/08/26/upstart-in-universeMitä itse systeemiin tulee, niin ainakin minulla buuttausnopeus on parantunut huomattavasti
(ei sitä niinkään huomaa jos se turhakkeet usplash ja etenkin GDM on hidastamassa)
Erityisesti koneen sammutus tapahtuu nyt niin kuin sen pitääkin tapahtua. Ja on se käynnistyminenkin nopeaa.
Gnomen ikkunanreunat (Human) on minusta hienoimmat mitä olen millonkaan missään nähnyt, samoin ikkunan siirtäminen toimii parhaiten mitä olen missään Linuxissa nähnyt. Ja kaikkiaan, toimii hyvin minulla (2 eri Edgyä, toinen testikäyttöön)
Mitä siihen tulee että miksi Edgy julkaistiin, kehitys ei kehity jos sitä ei aktiivisesti kehitetä vaan aina vain jyyrätään siinä vanhassa ja tutussa ja muka hyvässä.
Se on siis hyvä että uutta juttua tungetaan saataville, saisi tulla vieläkin nopeammalla tahdilla minusta.
(no Feisty:n voi jo kai ottaa käyttöön, pitääkin heti huomenna päivitellä tuo testi-Ubuntu...)
edit: niin, ei se päivity kunnolla, korjattavaa on ja paljon onkin. Esim se että ensin asennetaan kamaa joka vaatisi uuden lokaalisysteemin, sitä ei vielä kuitenkaan ole asennettu, joten virhettä sylkee silmille.
Sitten asennetaan uusi lokaalisysteemi, osa paketeista jää näin väärin konfituiksi.
Tai ensin asennetaan python-kamaa, mutta uutta python-versiota ei vielä ole, joten virhettä sylkee, kunnes asennetaa uusi python...
Juuri siksi
sudo apt-get dist-upgrade pitää ajaa kahteen kertaan,
samoin joka välissä
sudo apt-get -f install ja
sudo dpkg --configure -ajotta paketit konfiguroituu oikein.
Varmasti olisi tullut parempi jos aikaa olisi ollut enemmin, mutta kun on sovittu että 26.10.2006 niin se on sitten 26.10.2006, muuten olisi hirveä käninä että miksi se ei ilmesty silloin kun on luvattu.
Känisen minäkin OOo asentuu päivityksessä väkisin, kyselemättä, vaikka sitä ei ole asennettuna päivitettävään järjestelmään. Samoin tunkee kaiken maailman koodekkeja oikein oven täydeltä (siis uusia, vaikka minkäänlaisia soittimia ei ole asennettuna).
Tuo minua rassaa kaikista eniten, siis se että käyttäjälle ei anneta valtaa valita mitä haluaa ja mitä ei.
No ne saa kaikki poistettua, mutta turhaa kuluu kaistaa/aikaa turhaan imemiseen / poistamiseen
(~2h siinä menee kun siivotessa koodekit ja muut OOot pois ja levytilaa vapautuu satoja megoja).
Mutta se on sellaista, serveriasennus ja siihen itse haluttu työpöytä ja ohjelmat on paljon parempi kaikin puolin kuin nämä super-raskaat turhalla sälällä täytetyt desktop -asennukset.
Mutta kannatti se kuitenkin, tämä on (taas) hienoin Ubuntu koko Ubuntun historian aikana.