Kirjoittaja Aihe: print serverin takana olevan tulostimen asennus  (Luettu 2035 kertaa)

oikkari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
En ole onnistunut saamaan D-Link DP-301P+ print serverin avulla paikallisverkkoon liitettyä Brother HL-1430 kirjoitinta asentumaan Ubuntu 6.06.1:een. Paikallisverkossa olevat tietokoneet on kiinni ADSL:ään ja saavat IP-osoitteensa ADSL:n DHCP:ltä. NAT on käytössä. Kirjoitin (eli print serveri) on ainoa jolla on kiinteä osoite. Yritin käyttää CUPS:ia mutta toistaiseksi ilman menestystä.

Muut koneet on XP-koneita ja niissä se toimii ilman ongelmia.

Olisiko kenellään ideoita?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: print serverin takana olevan tulostimen asennus
« Vastaus #1 : 17.10.06 - klo:20.53 »
Olisiko kenellään ideoita?

ei oikeastaan, kun en tiedä yhtään mitä olet jo yrittänyt.

itselläni verkkotulostin toimii moitteetta ja olen konffannut sen ihan normaalisti System → Adminidtration → Printing dialogin kautta jossa olen valinnut vaihtoehdon network printer ja tulostintani/palvelintani vastaavat vaihtoehdot.
Janne

oikkari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: print serverin takana olevan tulostimen asennus
« Vastaus #2 : 17.10.06 - klo:21.30 »
XP:ssä asiahan menee siten että kirjoittimeksi määritellään paikallinen tulostin ja portiksi standard TCP/IP port ja niin edelleen. Kokeilin siis asennusta sekä paikallisena kirjoittimena että verkkokirjoittimena. Paikalliselle kirjoittimelle ei ollut sellaista vaihtoehto että portin määrityksiä olisi päässyt tekemään itse. Lopulta sain tulostuksen toimimaan joten kuten verkkokirjoittimena ja HP JetDirect:ina. Aivan samaa tasoa kuin XP:ssä tulosteet eivät kuitenkaan ole. Jälki on kyllä OK, mutta marginaalit heittää. D-linkin kotisivulla DP-301P+:an kerrotaan kyllä tukevan HP:n protokollaa, joten pitää vissiin vain tyytyä siihen että jälki ei ole aivan 100%:sta. :(

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: print serverin takana olevan tulostimen asennus
« Vastaus #3 : 17.10.06 - klo:21.34 »
XP:ssä asiahan menee siten että kirjoittimeksi määritellään paikallinen tulostin ja portiksi standard TCP/IP port ja niin edelleen. Kokeilin siis asennusta sekä paikallisena kirjoittimena että verkkokirjoittimena. Paikalliselle kirjoittimelle ei ollut sellaista vaihtoehto että portin määrityksiä olisi päässyt tekemään itse. Lopulta sain tulostuksen toimimaan joten kuten verkkokirjoittimena ja HP JetDirect:ina. Aivan samaa tasoa kuin XP:ssä tulosteet eivät kuitenkaan ole. Jälki on kyllä OK, mutta marginaalit heittää. D-linkin kotisivulla DP-301P+:an kerrotaan kyllä tukevan HP:n protokollaa, joten pitää vissiin vain tyytyä siihen että jälki ei ole aivan 100%:sta. :(

minulla homma toimii ihan IPP:n kautta ja luulisi jäljenkin olevan kunnossa kun ubuntusta näkyy löytyvät ko. tulostimen PPD ihan oletuksenakin... onhan paperikoon valinta kunnossa?
Janne