Kirjoittaja Aihe: gFTP ongelma  (Luettu 1914 kertaa)

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
gFTP ongelma
« : 14.10.06 - klo:16.12 »
Minulla on ollut tuo gFTP ohjelma jo monia kuukausia käytössä, mutta nyt jostain syystä se ei enää suostu siirtämään tiedostoja palvelimelle. Kun koitan siirtää jotain tiedostoa (ihan mitä tahansa) palvelimelle niin siihen tulee vaan että ohitettu, eikä se siirrä sitä sitten ollenkaan. Palvelimelta kyllä voin siirtää koneelle. Olen asentanut gFTP:n täysin uudelleen ja silti sama ongelma. Onko kellään mitään tietoa mistä tämä johtuu? Onko ubuntulle jotain muita FTP ohjelmia niin voisi kokeilla toimivatko ne?

juyli

  • Vieras
Re: gFTP ongelma
« Vastaus #1 : 14.10.06 - klo:16.34 »
Onko ubuntulle jotain muita FTP ohjelmia niin voisi kokeilla toimivatko ne?

ftp lienee vakiokamaa. Itse käytän yleensä ncftp.
$ apt-cache search ncftp
ncftp - A user-friendly and well-featured FTP client
ncftp2 - A user-friendly and well-featured FTP client

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4226
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: gFTP ongelma
« Vastaus #2 : 14.10.06 - klo:17.09 »
Onko kellään mitään tietoa mistä tämä johtuu?
Kenties siitä että asetuksissa ei ole valittuna "Overwrite by Default"
Jolloin tulee kuvan mukainen ruutu, jossa on tiedoston perässä actionina Skip -> Käyttäjän pitää painaa ensin Overwrite ja sitten OK jotta tiedosto siirtyy.

Katsopas asetukset, gFTP menusta FTP -> Options -> Overwrite by Default kohtaan täppä jolloin olemassa olva tiedosto korvataan.
Ellei kyse ole tuosta, niin katso mitä gFTP lokiin tulee kun siirrät tiedostoa? Menusta Logging -> View Log
Asetukset kannattaa katsella muutenkin läpi, mm. FTP välilehdellä "pitää" olla valittuna Passive file transfer ja IPv6 kannattaa ottaa pois sotkemasta, se löytyy Network välilehdeltä. FTP portti on 21.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 14.10.06 - klo:17.10 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: gFTP ongelma
« Vastaus #3 : 14.10.06 - klo:23.24 »
Ai peruna huomasin että tuo mun mbnetin tila on ihan täynnä 87mt/50mt. Arvelin että ei ois täynnä kun poistin tiedostoja paljon sieltä sen takia että nimenomaan luulin sen olevan täynnä mutta pitänee kai poistaa lisää, no ei mtn kiitos kuitenkin ja tulipahan katottua noi asetuksetkin läpi :D

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4226
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: gFTP ongelma
« Vastaus #4 : 15.10.06 - klo:12.38 »
Ai peruna huomasin että tuo mun mbnetin tila on ihan täynnä 87mt/50mt.
Heh. :)
Mitä muihin FTP-ohjelmiin tulee, niin FileZilla on tulossa myös Linuxille.
Kuvassa Beta joka nyt esim. haluaa uudelleennimetä etähakemiston sensijaan että avaisi sen, yms hauskaa. :)
(puolihirveän taistelun jälkeen sain sen toimimaan jopa CRUX:ssa, Ubuntussa toimii heittämällä)
FZ Linux-versio ei siis ole vielä valmis, mutta toimii "jotenkin" jo, ja tämän aamun versio näyttää näinkin hyvältä.

e: http://filezilla-project.org/nightly.php # varoen koska on vasta koekäyttöversio, voi tehdä arvaamattomia tuhotoimia!

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 15.10.06 - klo:12.44 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski