Kirjoittaja Aihe: Kone lopettaa vastaamisen verkkoon  (Luettu 2074 kertaa)

jorma55

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Kone lopettaa vastaamisen verkkoon
« : 05.09.06 - klo:00.26 »
Minulla on seuraavanlainen mielenkiintoinen ongelma.

Minulla on kubuntu(Prolian ML110 G3) www- ja email-palvelimena. Se toimii omalla julkisella ip:llä. Lähiverkko on NATattu toisen julkisen ip:n taakse. Aika ajoin linux-boksi lopettaa vastaamisen internetiin päin. Jos otan VPN-yhteyden lähiverkkoon, ja kirjaudun sisäverkkoon palvelimelle ja otan sieltä ssh-yhteyden linuxiin niin ongelma katoaa.

Onko kellään ollut vastaavanlaista ihmeellistä ongelmaa? Joka kerta olen kumminkin saanut otettua VPN-yhteyden palomuuriin, joten en usko että se on operaattorin ongelma.

Ilmoittakaa minulle mitä tietoja minun tarvitsee antaa niin pistän niitä tulemaan.

jorma55

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Re: Kone lopettaa vastaamisen verkkoon
« Vastaus #1 : 12.10.06 - klo:13.01 »
Eli kellään ei taida olla kommentoitavaa...

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Kone lopettaa vastaamisen verkkoon
« Vastaus #2 : 13.10.06 - klo:20.54 »
Eli kellään ei taida olla kommentoitavaa...

Mikä Kubuntu sulla on käytössä? Itselläni on Dapper 6.06.1 server asennuksella ja siihen päälle laitettu kubuntu-desktop ja välillä on samoja ongelmia. Ja jossain vaiheessa oli niin että serveriltä ei toiminut nettiin päin liikenne (esim päivitykset), mutta jos menin webbi sivuille (jotka pyörii tuon serverin päällä) niin ne toimi hyvin ja sen jälkeen rupesi päivityksetkin yms toimimaan.
Kerran oli joku tunnin verran niin ettei päässyt ssh:lla ulkoapäin serveriin kiinni.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

jorma55

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Re: Kone lopettaa vastaamisen verkkoon
« Vastaus #3 : 17.10.06 - klo:09.20 »
5.10.

En löytänyt missään vaiheessa mitään vikaa koneesta/käyttiksestä.
Olin moneen otteeseen yhteydessä operaattoriin, josta vastaus oli joka kerta että kaikki on kunnossa.

Vika tuntui kylläkin arp-ongelmalta, joka viittaa operaattoriin, koska lähiverkosta kaikki toimi aina.
Viime viikolla soitin kaverille(operaattorilla töissä) ja hän alkoi selvittää asiaa.
Operaattorilta tehtiin jotain muutoksia ja nyt näyttää taas toimivan.