Kirjoittaja Aihe: Uusi potku koko alustalle?  (Luettu 158 kertaa)

Turbineair

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Ei https sivu
Uusi potku koko alustalle?
« : 01.07.26 - klo:18.10 »
Keskustelupalsta näyttää todellisia auringonlaskun merkkejä näin 10 vuoden käyttötauon jälkeen. Maailmanpolitiikan harvainvaltaistuminen ohjaa koko muuta maailmaa pois "purejenkki" hymystä.

Takaisin palstan/sivuston konseptiin: Ubuntu on liian matala kattotermi sille, että halutaan edistää nähtävissä olevaa muutosta: CachyOS, Bazzite...

Hiivutaanko pikkuhilajaa olemattomiin, vai tehdäänkö radikaalejakin muutoksia?

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Uusi potku koko alustalle?
« Vastaus #1 : 01.07.26 - klo:20.40 »
Hiivutaanko pikkuhilajaa olemattomiin, vai tehdäänkö radikaalejakin muutoksia?
Ei mitkään radikaalit muutokset Linux foorumeita pelasta käyttäjämäärien suhteen, se on ihan sata varma asia. Linux foorumi se vasta kuollut on, vaikka pitäisi olla nimensä perusteella ns. universaali vaihtoehto. Minä en ainakaan usko, että foorumien käyttö aktivoituu.

Mutta tästä muutoksesta pitäisi olla tyytyväinen. Jakelut/ydin on päässyt siihen tasoon, että jengi katsoo sen ohjevideon/videot asennuksesta ja käytöstä ja se on siinä. Ei vain nouse spesifistisiä kysymyksiä vanhaan tyyliin.

Lisäksi on myönnettävä, että tekoäly on aika hyvä monissa tietekniikka kysymyksissä. Sitten nuoremmat varmaan pitää enemmän Discord, Reddit ja jopa esim. Steam on varmaan kiinnostavampia vaihtoehtoja kuin hidassoutuisemmat foorumit.

JaniAlander

• Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
« Vastaus #2 : 01.07.26 - klo:20.46 »
Ja no sitten kaikenlainen AI jne, sitä on koko liuta muita kanavia, vaikkapa tänne tullaan kysymään sitten, kun joko se AI antaa väärää tietoa, tai ei ole onnistuttu löytämään sitä vastausta.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060, Ghostbsd 15.0-RELEASE-p5, Windows 11 Pro 64-bit , Joku ties mikä Lenovo, Ubuntu-Mate 24.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 01.07.26 - klo:21.11 »
En ole jotenkin ikään päässyt sisään IRC:in, mutta olettaisin, että se on myös hiipunut samaan tyyliin kuin foorumit, juuri näiden uusien Discord yms. takia.

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.07.26 - klo:23.40 »
Piti oikein tarkistaa, koska olen tänne rekisteröitynyt ja loppukuusta tulee 10v.  ::)

Niin se vaan elämä hupenee, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen että aikoinaan vaihdoin Windowsista Linuxiin, ensin Ubuntuun, nyttemmin Xubuntuun. Tämä palsta on ollut suureksi avuksi monissa ongelmissa ja erityiskiitos nimimerkille nm, joka uutterasti ja suurella ammattataidolla jaksaa vastailla.

En tiedä mitä "uusi potku tarkoittaa", mutta itse olen hyvin tyytyväinen tähänkin palstaan. Sen verran kun osaan itse auttaa muita, teen sen mielelläni.
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754