Kirjoittaja Aihe: Firefox kaatumatauti 22.04-24.04  (Luettu 226 kertaa)

jimbo

• Käyttäjä
    • Profiili
Firefox kaatumatauti 22.04-24.04
« : 15.08.25 - klo:17.53 »
Pöytäkone ssd levyllä noin 10v ei ole ihan uusi mutta toiminut hyvin, aiemmin oli 20.04 pitkään, siinä ei ollut samanlaista. Asetuksena ei säilytä historia tietoja ja keksit poistaa ainakin kerran päivässä, nämä ei ole muuttumassa, myöskään ff ei ole mieluusti vaihtumassa eikä ubuntu. Aiemmin aina ensin ilmotus kun tulossa mikä tahansa päivitys ja sitten itse valitsi kun asennus tapahtuu, nyt ff päivittää koska itse haluaa eikä mitään ilmotusta sitä ennen.

24.04 oli testi levyllä käytössä lähelle 1kk joka päivä, siinä 136 versiosta alkaen ja ainakin 140 eka versio teki temppuja. Kerran esim. alkoi ff päivitys ja sitä ennen kaatoi selaimen ja tuhosi kaikki bookmarkit (!) Ongelmasta tulee valinta pakota ff lopetus tai odota, odotus ei auta mitään, ainoa pakko lopettaa ja menettää kaiken mikä on auki  >:( >:( ja tämä tapahtuu koska tahansa, yleensä lähes kerran päivässä, vaihtelee hieman.

Vastaavaa reilun 1kk aikana 22.04 osalta, joka olis tarkotus olla pidempään. Tilanne näin vaikka ei ole auki mitään raskasta esim. vain pari välilehteä tai max 2 eri ikkunaa joissa toisessa 3-4 ja toisessa 2-3 välilehtiä eikä mitään muuta raskasta esim. videot tms. Uusi pöytäkone tulossa kun ehtii, nyt 141.0.3 (64-bit) eilen kaatui viimeksi, huonompi käyttää kun on kaatumatautinen koska tahansa  >:(

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Firefox kaatumatauti 22.04-24.04
« Vastaus #1 : 15.08.25 - klo:18.48 »
Päivityksiä ei kyllä pitäisi tulla ihan joka päivä. Kuulostaa enemmän joko näytönohjaimen ajurien tai Firefoxin bugilta tai sitten muistien ongelmalta. Muistitestillä (memtest86) voisi yrittää poissulkea viimeistä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Firefox kaatumatauti 22.04-24.04
« Vastaus #2 : 15.08.25 - klo:19.16 »
Mulla on versio 141.0 ja sillä taipumus jumittua etenkin juutuubin kanssa. Jos ei heti reagoi, se jumittaa koko koneen. Olen tappanut ff:n kun se alkaa jumittamaan ja silloin se kännistyy uudelleen samoille välilehdille. Alusta on Xubuntu 22.04.

Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754