Kirjoittaja Aihe: Osmo lopetti toimintasa  (Luettu 278 kertaa)

makel58

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 820
    • Profiili
Osmo lopetti toimintasa
« : 04.10.24 - klo:23.36 »
Käytän Osmo-kalenteria, johon laitan muistutuksia, mitä pitää kunakin päivänä tehdä. Esimerkiksi, Uusi lainat, Maksa laskut jne. Nyt kuitenkn kävi niin, että Osmo ei avaudu normaalisti. Kun avaan Osmoa, niin tulee varotus että toinen Osmo on jo käynnissä. Haluatko silti avata? Kun laitan, että avaa, niin Osmo ei avaudu. Yritin asentaa Osmon uudestaan, mutta ei auttanut.

Miten saisin Osmon taas toimimaan normaalisti? Se on tärkeä ohjelma muistutuksille.
« Viimeksi muokattu: 05.10.24 - klo:12.03 kirjoittanut makel58 »

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1290
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Osmo lopetti toimintasa
« Vastaus #1 : 04.10.24 - klo:23.44 »
Minä käynnistäisin koneen uudelleen ja kokeilisin sitten ohjelmaa. Jos se edelleen valittaa useasta sovellus-sessiosta, niin silloin se käynnistyy kahteen tai useampaan kertaan. Esimerkiksi on laitettu käynnistymään automaattisesti käynnistyksen yhteydessä. Yksi mahdollinen tilanne on, että ohjelma on sammutettu väkivaltaisella tavalla ja siitä on jäänyt koneen levylle jokin tiedosto, joka toimii "lukkona" rinnakkaisesti käynnistettäville samoille ohjelmille.

makel58

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 820
    • Profiili
Vs: Osmo lopetti toimintasa
« Vastaus #2 : 05.10.24 - klo:12.06 »
Minä käynnistäisin koneen uudelleen ja kokeilisin sitten ohjelmaa. Jos se edelleen valittaa useasta sovellus-sessiosta, niin silloin se käynnistyy kahteen tai useampaan kertaan. Esimerkiksi on laitettu käynnistymään automaattisesti käynnistyksen yhteydessä. Yksi mahdollinen tilanne on, että ohjelma on sammutettu väkivaltaisella tavalla ja siitä on jäänyt koneen levylle jokin tiedosto, joka toimii "lukkona" rinnakkaisesti käynnistettäville samoille ohjelmille.

Olen käynnistellyt useita kertoja uudelleen, mutta ei ole auttanut. Osmo ei myöskään käynnisty automaattisesti. Edelleen valittaa, että toinen Osmo käynnissä, mutta mitään ei näy. Pitää toistaiseksi laittaa paperille muistutukset ylös.

makel58

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 820
    • Profiili
Vs: Osmo lopetti toimintasa
« Vastaus #3 : 05.10.24 - klo:15.40 »
Yritin taas, että poistin Osmon kokonaan ja asensin uudestaan, mutta ei auttanut. Kiinni on ja pysyy. Tai onhan se siellä taustalla auki, mutta ei näy mitään.

Pitäisi kai saada jotenkin nollattua, mutta miten. Ei ainakaan minun taidoilla sitä saa onnistumaan.
« Viimeksi muokattu: 05.10.24 - klo:15.42 kirjoittanut makel58 »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3432
    • Profiili
Vs: Osmo lopetti toimintasa
« Vastaus #4 : 05.10.24 - klo:19.09 »
Pitäisi kai saada jotenkin nollattua

Ainakin niin, että poistaa (tai siirtää väliaikaisesti jonnekin muualle) ohjelman asetustiedostot, jotka löytyvät Kotikansio>>.config>>osmo. Haittapuolena tietysti se, että . ohjelma todella nollautuu, mitään käyttäjän tekemiä muutoksia ei säily.

.config on piilotiedosto, jotka saa näkyviin painamalla CTRL+H.