Äänestys

Mikä on paras viipaloitsija 3D tulostimelle ?

Bambu Studio
1 (50%)
Chitubox
0 (0%)
Creality Print
0 (0%)
Flash Print
0 (0%)
IdeaMaker
0 (0%)
KISSlicer
0 (0%)
Prusa Slicer
0 (0%)
Slic3r
0 (0%)
Ultimaker Cura
1 (50%)
Muu mikä ?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 2

Kirjoittaja Aihe: 3D tulostin viipaloitsijat  (Luettu 1238 kertaa)

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3006
    • Profiili
3D tulostin viipaloitsijat
« : 13.07.24 - klo:18.11 »
Itse olen testannut näistä vain muutamaa, mutta tämän äänestyksen tehtävänä on tuoda esiin mahdollisia viipaloitsijoita 3D-tulostimelle.

Tuossa on kaikki, mitkä äkkiä etsimällä löysin, niin siksi siinä saattaa olla myös muita kuin vapaita tai linux-viipaloitsijoita.

Testaamani viipaloitsijat ovat Bambu Studio, Creality Print, Flash Print, Slic3r ja Ultimaker Cura.

Tosin Slic3r:n testaamisesta on varsin pitkä tovi, ja se on todennäköisesti kehittynyt sitten viime näkemän. Ultimaker Curaa olen pääasiallisesti käyttänyt.

Tänään testasin Bambu Studiota, mutten ole tulostanut sillä vielä mitään tulostetta.

Kuitenkin uskallan merkitä Bambu Studion parhaaksi, koska siinä on muutamia ominaisuuksia, jotka puuttuvat Ultmaker Cura:sta. Tai en ainakaan ole löytänyt kyseisiä ominaisuuksia Cura:sta.

Bambu Studion asentaminen oli mielestäni hankala, vaikka siitä löytyikin suoraan AppImage.

Kun Bambu Studion sai käynnistettyä, niin sen jälkeen siitä löytyy muutama ominaisuus, jota kaipaisin Cura:an. Heikkoutena siinä on vain muutamille tulostimille esiasetukset, mutta jos siitä löytyy omaasi tulostimellesi profiili, niin ehdottomasti kannattaa testata.

Ennen Bambu:n testaamista kannattaa katsoa youtu.be:sta opetusvideo, jotta pääsee ominaisuuksista perille, eikä sitä kannata testata, mikäli Cura tuntuu turhan monimutkaiselta, sillä Bambu on sitä hivenen monimutkaisempi.

Edit - Viipaloitsijat ovat aakkosjärjestyksessä.
« Viimeksi muokattu: 13.07.24 - klo:18.14 kirjoittanut kamara »