Ok, taitaa olla oikeaoppista käyttää Taulukkoa, ja sen avulla hallita kappaleen muotoja.
Olen kuitenkin vielä varsin nyyppä FreeCAD:n käyttäjänä. Eikä minulla ole juuri muutakaan kokemusta 3D-cad:stä. Mitä nyt joskus kokeillut ketsuppia käyttää, mutta sen ominaisuudet eivät ole minun käyttööni riittävät.
Ilmeisesti oikeaoppisesti käyttäminen olisi, että aluksi tekisi kappaleen runko-osalle, ja sen jälkeen kopioisi kappaleen, ja taulukon avulla huolehtisi muutoksista, jotka koskettavat molempia runko-osia.
Lisäongelmana oli myös FreeCAD:n tapa viedä malli stl-formaattiin. Jos jättää merkkaamatta mallia, niin malli ei tule stl-tiedostoon. Jos taas merkkaa kaikki kappaleet Ctrl+A:lla, niin keskelle tulee aika ikävän näköinen sätös, jossa on kaikkien sketsien ja pad:ien jätökset yhtenä sekasotkuna.
Ilmeisesti oikeaoppisesti pitää luoda kaksi kappaletta, ja varmuuden vuoksi molempien kappaleiden sijainniksi kannattaa laittaa muu kuin origo, jotta huomaa, jos vienti-toiminnossa on liikaa tavaraa viedyssä mallissa.
Pidän ratkaisua purkkaratkaisuna, kun ei ilmeisestikään FreeCAD:ssä ole haluamaani toimintoa.
OpenSCAD:n lähestymistapa on kuitenkin aivan erilainen, joten ratkaisustakin on erilainen.
Tosin FreeCAD sisältää OpenSCAD:n toiminnallisuuden, mutta sitä ei ole aivan täydellisen sulavasti kytketty.