Hmm voi olla liittymättä asiaan tai liittyy kovinkin, mulla on pari viime päivää Chrome päättänyt huudattaa suoritinta, niin Linukalla kuin Windowsillakin, erityinen syntipukki tuntuu olevan Facebook. Lykkää suoritinkäytön sataan prossaan ja sitten alkaakin jäähdytin puhkua ja puhista...
Vähän samaa oiretta, mutta mulla menee ohi aika äkkiä. Sen aikana hiiri pysähtelee ja hyppelee pätkittäin.
Kokeilin useammallakin vanhemmalla kerneleillä, joista vanhin taisi olla julkaistu joukuun alussa, mutta ei vaikutusta. Poistin vielä Nvidian suljetut ajuritkin käytöstä. Ei vaikutusta silläkään.
Aikaisemmin ehdotettiin kokeilemaan eri näytönohjaimella ja se voisi olla jossain vaiheessa kokeilemisen arvoinen myös. Mulla on ikuisen vanha Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2 varastossa ja sillä voisi kokeilla. Prosessorina on AMD Ryzen 5 4500, enkä oikein tiedä, että toimiiko siinä Nvidian suljetut ajurit, vai joutuisiko menemään avoimilla.
On mahdollista, että kun koneen bootannut, niin se jaksaa paremmin, mutta myöhemmin alkaisi väsyä. Mutta tämä on ihan mutua. Muistin kulutukset ei kasva, eli jokin vuotava ohjelma ei luultavasti ole kyseessä. Kun vika on päällä, niin esimerkiksi Debianin Järjestelmänvalvonnan käppyröissä ei ole nähtävissä mitään erityistä.
Kummallinen vika. Tämän kanssa kyllä tulee jotenkuten toimeen, eli aivan ajolähtö tässä ei ole, mutta ärsyttävä haitta kyllä.