Ei kannata hermostua. Kyllä sitä huumoria voi vähän kestää. Kohteliaisuus on semmoinen ihan hyvä taito, varsinkin apua kysyttäessä.
Ei Ubuntun lataamiseen tarvitse mitään superkaistoja, itse olen puolimegaisellakin sen ladannut. Jos se vie sitten useamman tunnin, niin eihän siinä vieressä koko aikaa ole pakko istua. Ja jos siltä tuntuu, että lataaminen ei onnistu, niin sen voi paljon mukavemminkin sanoa, kuin tuolleen rähisemällä.
Se Ubuntun livecd-versio sopii muuten todella kehnosti siihen java-käyttöön. Kun Java asennetaan keskusmuistiin (se on muuten aika iso paketti), niin tämä muisti on suoraan pois käytettäviltä ohjelmilta. Java on muutenkin sellainen, että siitä ei kannata riippuvainen olla. Vapaus on vähän niin ja näin ja esimerkiksi noille livecd:ille se ei edes mahtuisi suuren tilantarpeensa takia, paitsi jos sitten cd:ltä poistaisi vaikka OpenOfficen.
Mutta tosiaan. Koetahan rauhoittua, niin joku saattaa neuvoakin sinulle, miten saat java-pelit toimimaan. Täällä ei kannata lähteä siitä olettamuksesta, että nyt heti kaikkien pitää auttaa minua. Kenellekään ei täällä taideta palkkaa maksaa, ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Eli jos kettuilet nettiin päin, niin sinulle ihan varmasti kettuillaan takaisin. Ennemmin tai myöhemmin.