Kirjoittaja Aihe: Dropbox synkronoi melko pitkällä viiveellä Kubuntussa  (Luettu 4554 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Dropbox synkronoi melko pitkällä viiveellä Kubuntussa. Olin mökillä ja kirjoitin siellä toisella läppärillä. Kun tulin kaupunkiin, avasin toisella koneella tiedostoni dropboxista. Tallennuksesta  oli kulunut noin kaksi tuntia, avaamani tiedosto oli vain osittain synkassa. Mökillä korjaamani sivut eivät olleet samanlaisia seni tiedoston kanssa. Tarkistin asian läppäriltä, jolla oli kirjoittanut mökillä.

Voiko sillä olla vaikutusta, että olin laittanut mökkiläppärini valmiustilaan sulkemalla vain sen kannen? Mutta olin tietenkin tallentanut tiedoston ennen sulkemista. Vasta kun olin sammuttanut mökkiläppärini kokonaan, synkassa oleva tiedosto ilmestyi dropboxiin vähän sulkemisen jälkeen.

Juttu on minulle tärkeä, koska käytän kahta läppäriä varsinkin näin kesällä. Jos virhe johtui valmiustilasta, niin osaan välttää sen jatkossa. Vai johtuiko se jostain muusta?

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Dropbox synkronoi melko pitkällä viiveellä Kubuntussa
« Vastaus #1 : 02.07.17 - klo:19.26 »
Eiköhän tuossa ollut kyse siitä että muutokset eivät vain olleet siirtyneet Dropboxiin ennen kuin laitoit koneen valmiustilaan. Ehkä nettiyhteys ei toiminut kunnolla tjms. Sitten kun avasit koneen uudelleen kotona, Dropbox ehti synkata tiedoston pilveen ennen kuin sammutit koneen.

Normisettiä tällaisten palveluiden kanssa. Dropbox toimii kyllä ainakin itselläni varsin hyvin, kun Linux-client on virallisesti tuettua softaa.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.07.17 - klo:18.23 »
Kiitos jälleen.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.07.17 - klo:14.22 »
Minulla dropbox synkronoi vasta, kun olen tallentanut edellisen päälle. Avaan tiedoston yleensä suoraan dropboxista. Päälletallennuksenkin jälkeen kesti aika kauan ennen kuin se synkronoi.Jos tallennan tiedoston ja lataan sen sen jälkeen internetselaimeen tiedosto tallentuu reaaliajassa.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.07.17 - klo:12.32 »
Olisi kiva tietää, voiko Dropboxin synkronointi asetuksia muuttaa niin, että ctrl+s tallennus näkyisi myös pilvessä ja toisilla koneilla. Nyt saan save as komennolla tallennukset näkymään pilvessä, mutta sen siirtyminen toiselle linux-koneelle kestää luvattoman kauan.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #5 : 25.07.17 - klo:13.18 »
Minulla nuo kyllä synkronoituvat aika äkkiä. Oletko varma ettet ole säätänyt mitään, jotta Dropbox synkronoisi vain idlessä? Se voi olla hyödyllinen säätö ainakin hitaammilla koneilla, mutta voisi aiheuttaa tuollaista. Dropboxin asetuksissa ei tietääkseni ole sellaista säätöä, mutta sen voi tehdä käyttämällä eräitä komentoja Dropboxin käynnitykseen.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.07.17 - klo:16.20 »
Minulla on suhteellisen nopea kone. Prossu on i7 ja muistia 8 gigaa. En oikein usko, että se voisi johtua siitä. Se voi ehkä -- tämä on vain arvaus -- johtua dolphinista. Dolphin hyytyy hyvin usein ja joudun käynnistämään sen moneen kertaan yhden istunnon aikana.
Samoin näyttöasetukset olen joutunut monta kertaa laittamaan uusiksi, kun ne ovat itsestään muuttuneet. Se voi johtua ulkopuolisesta näytöstä, jota käytän läppärin näytön lisäksi. Harmillista, sillä muuten tykkään Kubuntusta (17.04)