Ubuntu mate on toiminut paremmin mutta windowsissa on ongelma. Luulen että windowsin anniversary update mystisesti "hävitti" linuxin tuossa taannoin, joka on jälleen palautettu. Yksi kumma seikka on että Windows menee nettiin vain lentotilassa (
).
C-asemalla jossa windows makaa ei ole tarpeeksi tilaa versiopäivitykseen. Osiointia en oo osannu tehä eikä tikun muisti riittänyt. Tosin oon tainnu sitte poistaa jotai tärkeää windowsista (jonkun ohjelman, en osiota) kun yritin tehdä tilaa c-asemalle..? Liekö tilan puute ainoa vika päivityksen epäonnistumisessa.. Ja onko tämä versiopäivitys tärkeä? Nykyistä versiota en uskalla kyllä tuollaisenaan käyttää..
Asetusten palautus ei toimi, ilmoittaa vaan ettei voida tehdä mutta ei että miksi ja miten korjata.
Mietin mitä pirua nyt sitten tehdä, windows ei varmaa ole eheä ja ilmottaa monta kertaa esim amd-päivityksistä ja lataa ne muttei ilmeisesti hoida hommaa loppuun koska sama päivitysilmoitus tulee yhä uudestaan kääk. Oon näköjään poistanu myös win defenderin enkä voikaan ladata sitä netistä uudelleen koska väittää että koneessa se jo on. Suojaukset on siis varmaan kehnot.
Otin tikulle ubuntu mate 14.04 sillä ajatuksella että sais windowsin palautettua tehdasasetuksiin ja kokeilisin dualboottia, mut eihä se onnistunu. Pitkäaikainen inhoni windowsia kohtaan varmaa suututti tämän kympin eikä tästä varmaa selvitä millään
apuva.