Kirjoittaja Aihe: Jos laitteelle ei ajuria, niin ei sitten toimi?  (Luettu 2513 kertaa)

erekki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Uusi untamo täällä terve. Olen muuten onnellinen ubuntun uusi käyttäjä, mutta muutama ongelma. Tai kerron nyt tässä sen mieltäni enemmän painavan: Minulla on langaton philipsin voip 321 skype luuri, helkutin hyvä härveli jota tyytyväisenä olen käyttänyt xp:ssä. No tietenkään se ei toiminut ubuntussa, enkä löytänyt ongelmaan ratkaisua. Onko se näin että jos ei ole tehty erillistä linux ajuria härvelille, niin se ei toimi? Vai enkö osaa?

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Re: Jos laitteelle ei ajuria, niin ei sitten toimi?
« Vastaus #1 : 17.10.06 - klo:07.21 »
jep, näin taitaa olla. Ajuria ei taida linuxille olla, googlekaan ei aiheesta mitään fiksua löytänyt.. Ellei jollain ole korkeampaa tietoa..

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

erekki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Re: Jos laitteelle ei ajuria, niin ei sitten toimi?
« Vastaus #2 : 17.10.06 - klo:11.37 »
Toinen probleema: äänikortin mikrofoni ei vörki. Mulla on sb audigy ja en oikeastaan tiedä miten saan mikin toimiin..

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Jos laitteelle ei ajuria, niin ei sitten toimi?
« Vastaus #3 : 17.10.06 - klo:11.41 »
Toinen probleema: äänikortin mikrofoni ei vörki. Mulla on sb audigy ja en oikeastaan tiedä miten saan mikin toimiin..

mikseristä pitää valita mikrofoni nauhottavaksi laitteeksi ja mahdollisesti geneerinen nouhoitussäädinkin pitää vääntää päälle. tuo riippuu vähän kortista.
Janne

erekki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Re: Jos laitteelle ei ajuria, niin ei sitten toimi?
« Vastaus #4 : 17.10.06 - klo:14.30 »
Mikseri on siis se alsa mixer? Siellä kyllä on kohta "mic/line in capture" josta voi valita mic in tai line in.. Mutta ei toimi. Ja mikä on geneerinen nauhoituksen säädin?