Kirjoittaja Aihe: Kdenlivellä tallennetun DV-tiedoston max pituus (RATKAISTU)  (Luettu 2080 kertaa)

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 410
    • Profiili
Yli vuoden tauon jälkeen pitäisi taas siirtää VHS-nauhoja DV-tiedostomuotoon. Olen tehnyt sitä Canonin MiniDV-kameran kautta onnistuneesti Kdenlivellä. Kuvanauha pätkäistään aina max 1 gigatavun mittaiseksi. Eihän tuo editointia haittaa. Mietin kuitenkin, johtuuko pätkäisy jostain tallennusominaisuudesta (näinhän joskus muinoin oli FAT-levyissä) vai voiko sen määrätä jostain Kdenliven asetuksista. Enpä itse löytänyt.

Ja kun en ole videopuolen keskustelua vuoteen seurannut niin kaikki hyvät neuvot editointiin ohjelmista ja koodekeista otan mielelläni vastaan. Kdenlivessä minulla on käytössä mm. koodekit H.264/AAC jolla olen aiemmin editoinut kotivideoitani MP4-formaattiin.
« Viimeksi muokattu: 16.08.15 - klo:20.57 kirjoittanut Risto Rönnberg »

Aatos Rapula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Kdenlivellä tallennetun DV-tiedoston max pituus
« Vastaus #1 : 15.08.15 - klo:19.10 »
Kuvanauha pätkäistään aina max 1 gigatavun mittaiseksi.

Kdenlive käyttämälle kaappausohjelmalle (dvrab) voi antaa lisäparametreja. Avaa Kdenlive - siitä Settings-valikko - sieltä Configure Kedenlive - Avautuvasta ikkunasta Kaappaus-osa - Siellä on alimpana kohta dvgrab -lisäparametrit. Lisää sinne:
Koodia: [Valitse]
-s0
-s tarkoittaa kokoa ja 0 on rajoittamaton.


Lisäyksenä lainaus dvgrabin man-sivulta:
Lainaus
       -s, -size num
                 This option tells dvgrab to store at most num megabytes (actually,  mebibytes)  per  file,
                 where  num  =  0 means unlimited file size for large files. The default size limit is 1024
                 MB.
« Viimeksi muokattu: 15.08.15 - klo:20.16 kirjoittanut Aatos Rapula »
Debian - Jessie - xfce

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 410
    • Profiili
Vs: Kdenlivellä tallennetun DV-tiedoston max pituus
« Vastaus #2 : 16.08.15 - klo:17.02 »
Kiitos ohjeesta. Toimii hyvin!