Tässä on nyt aikaa säätää kaikenlaista kun jalka meni poikki, joten ajattelin vähän boostata tätä pöytäkonetta ja tilasin
Samsung 840 Evo 120Gt SSD-levyn (Jimmsistä kohtuuhalvalla). Liekö hyvä vai huono vekotin, päädyin valitsemaan sen lähinnä tuon testisivuston perusteella
http://ssd.userbenchmark.com/Samsung-840-Evo-120GB/Rating/1886Osiotilanne on kuvan mukainen ja olen ajatellut että Kubuntun / sekä sen erillinen home-osio menisivät SSD:lle
Home-osiossa on videoita ja musiikkia ~60Gt jotka saavat jäädä kiintolevylle, joko fstab tai linkityksen avulla. Eli runsaanlaisesti on kyllä vapaata tilaa SSD:llä.
Muttamutta sitten on nuo sda8 ja sda9 osiot jotka ajattelin jättää normikiintolevylle, ne on testiosioita minne hypellen asentelen milloin mitäkin distroja.
Windows saa jäädä kiintolevylle turhana museoitumaan, kun se nyt on olemassa ei viitsi hävittääkkään.
Lähinnä kysymys kuuluu että mihin grub asennetaan, kun se nyt on asennettuna /dev/sda:han (luulisin, tuo sda3:n boot-lippu hämää, mitä se tarkoittaa?)
Minkälainen sekasotku syntyy siitä jos poistan kiintolevyllä olevan Kubuntun ja asennan uuden SSD:lle? Vai ajattelenko taas liian monimutkikkaasti, syntyykö siitä mitään ongelmia?
Taitaapa olla viisaampaa läpsäistä nuo testiosiotkin (sda8 ja sda9) SSD:lle sehän selventää tilannetta?
Niihin en kuitenkaan koskaan asenna mitään todelliseen käyttöön tarkoitettua. Tietenkään osiot ei voi olla noin isoja kuin ne nyt on.
Muistia on 8Gt, swappi lienee melko turha, toisaalta kun tilaa kuitenkin on, se joutaa olemaan kiintolevyn nurkassa.
Olihan tuossa nyt jotakin kysymyksentynkääkin mukana, sekavaa, myönnetään.
Minulla kun ei kai koskaan ole ollut konetta missä olisi kaksi levyä niin olen ulkona siitä mitä milloin ja miksi.
PS. muistan lukeneeni joskus jostakin että SSD-levyä ei pitäisi täyttää täyteen, pikemminkin puolet vain tilasta .. syytä en muista, liekö mitään perää?