Kirjoittaja Aihe: Gmail ei toimi eikä Google-sivustot [Ratkaistu]  (Luettu 1985 kertaa)

ekag

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Asensin Ubuntu 12.04 LTS:n Wubilla Windows XP:n sisään. Kaikki toimii hienosti paitsi se, että en pääse Gmail tililleni enkä myöskään Googlella tehdyille kotisivuille.

Kaksi vuotta sitten asia ratkesi asettamalla MTU-arvoksi alle 1400 eli 1350. Silloin kyllä Ubuntu oli ainoa käyttöjärjestelmä koneessa. Mitähän nyt pitäisi tehdä? Olen kokeillut kolmea eri selainta Firefox, Chromium ja Net Surf WB. Millään niistä en pääse Gmailiin enkä Google Site sivuille?!

Olen ajanut kaikki tarjolla olevat päivitykset, mutta sekään ei auta.
« Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo:22.52 kirjoittanut ekag »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Gmail ei toimi eikä Google-sivustot
« Vastaus #1 : 16.03.14 - klo:20.26 »
Asensin Ubuntu 12.04 LTS:n Wubilla Windows XP:n sisään. Kaikki toimii hienosti paitsi se, että en pääse Gmail tililleni enkä myöskään Googlella tehdyille kotisivuille.

Kaksi vuotta sitten asia ratkesi asettamalla MTU-arvoksi alle 1400 eli 1350. Silloin kyllä Ubuntu oli ainoa käyttöjärjestelmä koneessa. Mitähän nyt pitäisi tehdä? Olen kokeillut kolmea eri selainta Firefox, Chromium ja Net Surf WB. Millään niistä en pääse Gmailiin enkä Google Site sivuille?!

Olen ajanut kaikki tarjolla olevat päivitykset, mutta sekään ei auta.

Luontevin tapa olisi poistaa tuo wubi-viritys, raivata tilaa levylle ja tehdä normaali asennus.


nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16356
    • Profiili
Vs: Gmail ei toimi eikä Google-sivustot
« Vastaus #2 : 16.03.14 - klo:20.38 »
Kaksi vuotta sitten asia ratkesi asettamalla MTU-arvoksi alle 1400 eli 1350.

MTU:n säätäminen ei siis nyt auttanut?

Olen kokeillut kolmea eri selainta Firefox, Chromium ja Net Surf WB. Millään niistä en pääse Gmailiin enkä Google Site sivuille?!

Mitä selain sanoo, kun yrität mennä osoitteeseen http://mail.google.com? Entä mitä host-komento kertoo päätteessä:

Koodia: [Valitse]
host mail.google.com

juyli

  • Vieras
Vs: Gmail ei toimi eikä Google-sivustot
« Vastaus #3 : 16.03.14 - klo:21.21 »
Asensin Ubuntu 12.04 LTS:n Wubilla Windows XP:n sisään. Kaikki toimii hienosti paitsi ...
Tuolla ei ole varsinaisesti mitään tekemistä siis asennuksen kanssa.
Kaksi vuotta sitten asia ratkesi asettamalla MTU-arvoksi alle 1400 eli 1350.
Arvojen muutos on siis verkkoyhteytesi kanssa. Ja muistaakseni noiden arvojen muutos liittyi wlan-yhteyksiin.
Asiallinen Ethernet-yhteys ei ollut ko. arvoista riippuvainen.
Mutta wubi-asennus ei ole aito ja originaali Ubuntu/Linux -asennus.
Kokeile konetta (Ethernet-yhteydellä) Live-versiona. Jos homma toimii erityisemmin ongelmitta, asenna Ubuntu kiintolevylle palstalla tarjotuin ohjein. Jos yhä vaatimuksena on wlan-yhteys, lue palstan ohjeet omalle wlan-laitteellesi.
Wubi-asennus ei ole suositeltava - ei oikeastaan edes kokeiluun :( Live-CD/DVD tai USB-muistitikkukokeilu antaa helposti tarkempaa tietoa.

ekag

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Gmail ei toimi eikä Google-sivustot
« Vastaus #4 : 16.03.14 - klo:22.48 »
Asensin Ubuntu 12.04 LTS:n Wubilla Windows XP:n sisään. Kaikki toimii hienosti paitsi ...
Tuolla ei ole varsinaisesti mitään tekemistä siis asennuksen kanssa.
Kaksi vuotta sitten asia ratkesi asettamalla MTU-arvoksi alle 1400 eli 1350.
Arvojen muutos on siis verkkoyhteytesi kanssa. Ja muistaakseni noiden arvojen muutos liittyi wlan-yhteyksiin.
Asiallinen Ethernet-yhteys ei ollut ko. arvoista riippuvainen.
Mutta wubi-asennus ei ole aito ja originaali Ubuntu/Linux -asennus.
Kokeile konetta (Ethernet-yhteydellä) Live-versiona. Jos homma toimii erityisemmin ongelmitta, asenna Ubuntu kiintolevylle palstalla tarjotuin ohjein. Jos yhä vaatimuksena on wlan-yhteys, lue palstan ohjeet omalle wlan-laitteellesi.
Wubi-asennus ei ole suositeltava - ei oikeastaan edes kokeiluun :( Live-CD/DVD tai USB-muistitikkukokeilu antaa helposti tarkempaa tietoa.

Kiitos avusta ja muistutuksesta! Alkoi taas toimia, kun poistin Ethernetkaapelin ja jätin sen Wlan-tikun paikalleen. Alkaa tuo muisti minulla kovasti pätkiä :).