Kirjoitan tälle keskustelualueelle, koska linux-puoli ei enää käynnisty. Aluksi minulle ongelmana oli home-osion täyttyminen itsestään. Neuvojen avulla ja itsekin tutkimalla löysin syyllisen home/cache/upstart/gnome_session.log. Kun sen poisti kone toimi jälleen. Keskustelupalstalla todettiin sen olevan Unityn ongelma. Asensin siksi netistä löytämilläni ohjeilla rinnalle Kubuntu plasman. Pitkän aikaa meni hyvin, mutta sitten home-osio oli jälleen täynnä. Tutkittuani huomasin, että syyllinen oli nyt kde_session.log. Sen poistamalla Kubuntu taas toimi.
Käytin sitten välillä Ubuntua ja välillä Kubuntua. Ongelmia ei ilmennyt suinkaan aina, mutta kun huomasin, että jompikumpi log oli taas täyttymässä, poistin sen ja jatkoin työskentelyä. Eilen sekä tänään en saanut enää sen paremmin Ubuntua kuin Kubuntuakaan käynnistymään. Kaikki toipumistilat kokeilin ja ajoin sekä "korjaa rikkinäiset paketit" että uudelleen käynnistettyäni fsck:n. Se ei kuitenkaan auttanut. Menin root tilaan, mutta en päässyt sieltä omaan kotihakemistooni, jotta olisin voinut poistaa tuon raivostuttavan kde_ tai gnome_session login. Kirjoitan tätä nyt windows-puolella.
Epäilen että järjestelmässä täytyy olla joku virhe. Jos joku viisas katsoo Pontus12 keskusteluja, niin näkee, että kaikki ne toimenpiteet, joita edistyneemmät käyttäjät ovat tarjonneet, olen kokeillut. En haluaisi asentaa uudelleen, koska Ubuntu 14.04 LTS tulee suhteellisen pian. En myöskään voi käyttää backupia, koska ongelma on jatkunut jo pitkään. Jos joku voisi neuvoa, miten saan poistettua kyseiset logit, niin että pääsen joko Ubuntuun tai Kubuntuun. Pärjäilisin silloin luultavasti uuteen lts-versioon asti. Muussa tapauksessa joudun käyttämään Windowsia, enkä ole siitä kovin ilahtunut, sillä käytän yleensä linux-ohjelmia muutamia harvoja poikkeuksia luukuunottamatta.
En ole löytänyt syyllistä ohjelmaa joka tämän ongelman aiheuttaa. Voiko se olla itse järjestelmässä? Digikam on välillä kaatuillut, vaikka onkin erittäin hyvä ohjelma. En voi kuitenkaan väittää, että se aiheuttaisi ongelmat. Yksi mahdollinen on tietenkin Oracle Virtualbox, jossa pyöritän XP:tä.