Noo niin kesälaitumilta on palattu ja nyt olen taas masiinan kimpussa hääritty. Sain vihdoin ja viimein ladattua dvd:ltä uuden version 12.04 LTS ja asensin sen vanhan viereen
Pakko kysyä, että miksi ihmeessä sinä noin menit tekemään? Minä olisi päivittänyt sillä vanhan version. Tai jos se olisi jostain syystä osoittautunut mahdottomaksi (ei pitäisi olla mahdollista), niin olisin ottanut vanhasta versiosta tiedot talteen ja asentanut koko järjestelmän uusiksi.
En saanut vanhalta versiolta siirrettyä tietojani muuten kuin perustamalla rinnakkaiskäyttäjän ja sieltä tikulle ja palaamalla taas uuteen käyttäjään tikulta tiedot kansioihin.
Siis jouduit tekemään vanhassa asennuksessa uuden käyttäjätilin ja sillä kopioit usb-tikulle tiedot, jotka siirsit uuden rinnakkaisasennuksen käyttäjätilile, vai?? Silloin käyttäjällä ei ole oletuksena edes sudo-oikeuksia (siis tuossa vanhassa asennuksessa) ja et voi mitenkään kopioida toisen käyttäjän tietoja talteen. Puhumattakaan siitä, että sudoilulla menee ne tiedosto-oikeudetkin vielä pieleen.
Nyt en kuitenkaan saa enää konetta sammumaan ainoastaan valmiustilaan. Sammutusnapista menee aina käyttäjien listaan ja pyytää salasanaa.
Tuo asetus muistaakseni löytyy suoraan virranhallintaominaisuuksista..
Vanhan osan voisin kaiketi nyt poistaa mutta miten.
Osioimalla, muuttamalla livecd:llä uuden osion koko käyttämään kiintolevyn ja päivittämällä grub. Jos olen käsittänyt tekotapasi oikein, niin olet hankaloittanut tuota päivitystä todella merkittävästi.
Sitäpaitsi sähköpostiohjelma meni uusiksi enkä saa enää vanhempia postejani ja osoitteita näkyviin. Kait ne jossain järjestelmän kansiossa vielä olisi mutta mistä sen löytäisi ja saisi palautettua. Tuo tehtaalla asennettu versiohan oli tuo 11.10 jota siis ei voinut enää päivittää.
Onko kyseessä Thunderbird vai Evolution? No joka tapauksessa pitäisi kyllä onnistua ihan käynnistämällä järjestelmä, jossa ne näkyy ja asetuksista "export/vie" toiminnolla teet varmuuskopion tiedostoksi. Sen jälkeen vastaavasti käynnistät uuden asennuksen ja siellä "import/tuo" toiminnolla palautat tuon varmuuskopiotiedoston.
Niin kun tuo päivitys nyt tyrkyttää kauheaa määrää päivityksiä onko ne pakko kaikki minulle turhatkin otettava vai miten.
Ööh miksi perustelet näitä päivityksiä turhiksi? Siellähän voi olla vaikka minkäsorttista tietoturvapäivitystä, bugikorjausta jne. Miksi niitä et haluaisi koneellesi?
Taisin tipahtaan raiteilta vankasti jossain välissä viestiä?