Ostin tuossa Joulun alla Acer XC100 pöytäkoneen. Win 8 täytettynä. Nyt 1 kk myöhemmin minulle riittää win8. Latasin Ubuntun, ja tein siitä CD levykkeen. Vaan sitten alkoi ongelmat, eihä tuota systeemiä saa boottaamaan Cd ltä ei ainakaan perinteisin menetelmin. Vaikka tuolta biossista vaihtaa Boot optionista CD&DVD 1st ksi niin kone boottaa vain kovalevyltä niinkuin ennenkin.
F12 nappulan takaa boottivalikosta löytyy valittavaksi vain Win boot manager. Soitin Acerin tukeen Huonoin tuloksin . Sitten laitoin sinne sähköpostia .......................Alla kysymys vastauksineen
Enhän minä Linux tukea sieltä hakenut (sen saan muualta) Onko näin että olen tuomittu käyttämään Win 8 josta en pidä.
Onko kellään sopivia neuvoja...SUOMEKSI..........
Risto
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ongelma :
Soitin koneen (XC100 bootti järjestyksen muutos ohjeita. Sain ohjeita jotka eivät toimi. Biossissa (boot options) En saa CDltä boottaavaksi. Kaveri heikolla suomella (Eesti) selitti kuinka se vaihdetaan painamalla F6 vaan eipä se pelitä. Kokeiltuani sain lopulta CD&DVD kohdalle 1st vaan boottaus tapahtuu edelleen kovalevyltä. Tarkoitus olisi saada Linuxi käyttöön (win8 riittää jo) olisko näitä ohjeita mahdollista saada sähköpostiin SUOMEKSI. Pitääkö muualla tehdä muutoksia kuin boot optionissa..
Analyysi on suoritettu ja tässä on palaute:
Valitettavasti Linux tukea Acerilta ei saa. Kone on tarkoitettu toimimaan alkuperäisellä käyttöjärjestelmällä.
Regards,
Acer Support.