Nyt olen asentanut Ubuntun Chromebookin käyttäen juuri tuota Crouton-menetelmää, ja kerännyt kokemuksia jonkin aikaa. täytyy sanoa, että olen hyvin tyytyväinen.
Alle kilon painoinen kymppituumainen kone, minkä akku kestää päivän, on helppo kantaa mukana ja käyttää missä tahansa. Kone on "aina päällä", se hibernoi, kun kannen sulkee, ja on heti valmis, kun kannen avaa. Kumpikin käyttis: Chrome OS ja Ubuntu 14.04 LTS ovat koko ajan päällä ja käytettävissä, vaihto käy Ctrl-Alt-Shift--> näppäyksellä.
Koneessa on kuitenkin täysi näppäimistö, mikä voittaa tablettien kosketusnäyttötökkimisen tai hikoilun kännykän miniruudun kanssa. Täysi Ubuntu, mihin voi asentaa mitä ikinä haluaa, on hyvä ottaa käyttöön aina kun Chrome OS:n rajat tulevat vastaan.
Käytän oikeastaan tätä konetta nykyään eniten, juuri koska se on niin helppo kuljettaa mukana ja käyttää missä tahansa. Isompi läppäri, missä minulla on dual boot Ubuntu 15.04 ja Windows 10, on jäänyt kakkoseksi. Puhumattakaan puhtaasta Windows 10-koneesta.