Kirjoittaja Aihe: Ubuntu kovalevy koneesta toiseen?  (Luettu 1562 kertaa)

KimmoK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
  • Viimeinkin ihmiselle sopiva linux! (?)
    • Profiili
Ubuntu kovalevy koneesta toiseen?
« : 31.10.13 - klo:18.56 »
Minulla on leikkikalukoneena AMD64x2-3800+ ja Nvidia GT7600 tjsp.
Ja perheen ykkösmylly on FX4300 johon tullee kohta Nvidia näyttis.

Minkämoisella todennäköisyydellä menee "heittämällä" siirtää SATA levy raudasta toiseen ja bootata & käytellä?

(eli osaako Ubuntu hoitaa "pienet" rautatuen hienosäädöt, kuten muuttuvan southbridgen yms?)
-KimmoK
(saapas nähdä joko löytyi Amigan voittaja, vitsi, vitsi)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu kovalevy koneesta toiseen?
« Vastaus #1 : 31.10.13 - klo:19.08 »
Pitäisi onnistua ilman suurempia vaikeuksia. Ainut on, että mikäli asennettuna on suljettu näytönohjaimen ajuri, joka ei käy uudelle koneelle, X ei ehkä käynnisty toivotusti tai ollenkaan. Jos ajurin poistaa (väliaikaisesti), ei pitäisi olla mitään ongelmia senkään suhteen. Mikäli käytössä on avoimet ajurit (oletus asennuksen jälkeen), niillä ei ole tätä ongelmaa. Linuxissahan ajurit ovat yleensä valmiina ytimessä, joko sen mukaan käännettynä tai moduuleina ja niistä ladataan tarvittavat.

Itse olen jonkun kerran yhden koneen levyn toiseen ilman ongelmia.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16357
    • Profiili
Vs: Ubuntu kovalevy koneesta toiseen?
« Vastaus #2 : 31.10.13 - klo:19.14 »
Minkämoisella todennäköisyydellä menee "heittämällä" siirtää SATA levy raudasta toiseen ja bootata & käytellä?

(eli osaako Ubuntu hoitaa "pienet" rautatuen hienosäädöt, kuten muuttuvan southbridgen yms?)

Omien kokemusteni mukaan kaikki toimii yleensä suoraan ja automaattisesti. Ajurit otetaan muutenkin joka käynnistyksessä dynaamisesti käyttöön kokoonpanon mukaan.

Näytönohjainten suljettuja ajureita varten tehty /etc/X11/xorg.conf -asetustiedosto kannattaa ehkä siirtää syrjään, jos kohdekoneessa on eri valmistajan näytönohjain. Tai voit poistaa koko ajurin, kuten Tomin neuvoi.
« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo:19.16 kirjoittanut nm »