Kirjoittaja Aihe: Ubuntun ja Kubuntun verkko-ongelmat  (Luettu 2970 kertaa)

anaskius

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntun ja Kubuntun verkko-ongelmat
« : 11.08.06 - klo:03.35 »
Aikaisemmin koneellani oli ubuntu ja nettiyhteys toimi hyvin,formatoin kovalevyni asensin sille Ubuntun 32 bittisen version ja kokeilumielessä Kubuntun 64 bittisen version ja nyt kumpikaan ei löydä toimivaa nettiyhteyttä. Olen kokeillut verkkoasetusten säätämistä josta ei ole mitään apua, koneellani on myös Windows XP jolla netti toimii normaalisti. Olisiko jollain tietoa kuinka saisin netin toimimaan molemmissa Linux järjestelmissä, emolevy on asus A8N-E jossa on integroitu verkkokortti. Biosin asetuksista en tiedä muuta kuin että onboard lan on aktivoitu vai pitäisikö aktivoida myös lan boot rom?. Jos joku ystävällinen henkilö neuvoo minua tässä ongelmassa niin olen ikuisesti kiitollinen.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Ubuntun ja Kubuntun verkko-ongelmat
« Vastaus #1 : 11.08.06 - klo:09.39 »
Oletko siis katsonut Gnomen internet-asetukset että ne ovat kunnossa? Näyttääkö ifconfig yhteyttäsi?
alias vililikku

Regel

• Käyttäjä
  • Lucid
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.08.06 - klo:10.04 »
Mitä yhteyslaitteita on verkkoasetusten ensimmäisellä välilehdellä?

anaskius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.08.06 - klo:13.49 »
Ubuntussa sain netin toimimaan kun tein samat vippaskonstit kuin ennenkin mutta kubuntu tuottaa vieläkin ongelmia. Kubuntun network settings valikossa lukee kuitenkin että "eth0....dhcp enabled ethernet network device" eikä saa yhteyttä internettiin silti. Onko sielläkin joku valikko josta voi valita sen silmukkaliitännän ja ethernet liitännän välillä en löydä semmoista. Ubuntussa toimii ainakin netti sen jälkeen koneellani kun olen vaihtanut sen silmukkaliitännän ethernet liitäntään.

anaskius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.08.06 - klo:14.05 »
Unohtui edellisestä vielä semmoinen kysymys että miten poistan Ubuntun ja Kubuntun niin että se ei vaikuta Windowsin käynnistämiseen, jos vaikka hyvinkin satun kyllästymään niiden kanssa pelehtimiseen. Molemmat ovat live cd versioita.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
alias vililikku

anaskius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 11.08.06 - klo:15.19 »
ÖÖÖ...kiitos kaikille vaivasta....ongelmat korjautuivat kuin itsestään.....mikä on kyllä outoa....nyt toimii molemmissa internet niinkuin pitääkin....palaan asiaan jos ilmenee ongelmia jatkossa...kiitos.. :o

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 11.08.06 - klo:15.20 »
Hyvä kun toimii. Suorastaan loistavaa! Nyt voitkin tutustua Ubuntu Tutuksi Wikikirjaan! :) http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi
alias vililikku