Minulla on ollut nyt U12.04 reilut puoli vuotta ja olen asentanut aina uuden kernelin, kun se on päivityslistaan tullut.
Olen vilpittömästi kuvitellut, että uusi pitää asentaa!
Toki uusin jakeluversioon ja sen versionumeroon kannattaa oikeasti asentaa uusin kerneli. Ubuntu 12.04 LTS Precisen virallinen versio on tänään 3.2.0-31. Kernel-versiot 3.5 ovat Ubuntu 12.10 varten. Ja versiot linux-image-3.8.0-x ovat uusinta virallista Ubuntu-jakelua 13.04 Raring varten.
Normaalirepot eivät tarjoa vääriä (uudempia) versioita jakeluun.
Aina on mahdollisuus hyödyntää PPA-repoja, kehitysversioita tai pakottavasti asentaa jakeluversioon uudempia versioita niin kernelistä kuin ohjelmiakin/kirjastoja, mutta silloin jakelun vakautta voidaan horjuttaa.
Itse siis (niin monasti jo kerrottuna) hyödynnän jakelun uusimpaa, vakaata versiota, ja näinollen käytän virallisesti julkaistua uusinta kernel-versiota, joka tänäpäivänä on Ubuntu 13.04 Raring kernel-versionaan Linux-image-3.8.0-22.
Jos haluat hyödyntää Ubuntu 12.04 LTS-versiosi vakautta, ei ole mitään syytä päivittää jakeluversiosi ydintä (kernel) uusimpiin kuin jakelun virallisiin, tuettuihin versioihin.