Minä olen käyttänyt MythTV:tä ja se on toiminut kivasti. Palvelin hoitaa kaiken tallentamisen automaattisesti ja nyt myös ilman ongelmia (paitsi signaali on vähän heikohko täällä, joten se aiheuttaa oman lisänsä). Toimivaa ratkaisua varten kannattaa Ubuntun paketoiman MythTV:n sijaan käyttää Mythbuntun paketoimaa versiota, vaikka käyttäisi samaa MythTV:n versiota (esim. 0.25), sillä sinne on laitettu enemmän korjauksia. Miinuksena päivityksiä tulee useammin.
Tallennukset se osaa useista lähteistä ja usemman tallennuksen kerralla. Tallennukset voi jakaa usealle levylle ja ne jaetaan tilan ja kuorman mukaan automaattisesti. Vanhoja tallennuksia voidaan halutessa poistaa automaattisesti tilan loppuessa. Tallennuksia voi säätää MythWebin avulla selaimesta käsin eli se onnistuu periaatteessa missä vain, jos niin haluaa. Tallenusperusteiksi voi sitten laittaa monenlaista, kätevintä se on mielestäni juurikin MythWebissä.
Asiakaspuoli on aavistuksen hankalampi, koska edustaosan (engl. frontend) pitää olla samaa versiota kuin taustaosan (engl. backend). Itse olen ratkaissut tämän paketoimalla oman version uudempiin järjestelmiin eli esimerkiksi Ubuntulla lataan palvelimella lähdekoodipaketin (apt-get source mythtv) ja sitten käännän sen uuteen järjestelmään (debuild muutamilla optioilla). Nopealla koneella joku kymmenen minuuttia muistaakseni, mutta sitä ei tarvitse tehdä kuin päivitettäessä taustaosaa (paketin voi asentaa useampaankin koneeseen) ja halutessa jakelun voi hoitaa palvelimelle laitettavalla pakettivarastolla. MythTV:n voi asentaa ainakin Linux ja OSX koneisiin, itse käytän vain Linuxeja.
Vaihtoehtoisesti voi käyttää muita edustaohjelmia, kuten teen Raspberryllä. Siellä käytössä XBMC, joka ei ole kranttu taustaosan version suhteen. Huonona puolena sillä kestää käynnistyessä, koska se haluaa tutkia tallenukset ensin. MythTV:n oma on heti käytettävissä.