Kirjoittaja Aihe: Blender ja Ubuntu 12.10  (Luettu 1375 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2434
    • Profiili
Blender ja Ubuntu 12.10
« : 28.02.13 - klo:19.58 »
Hei
Peruskäytön puolella Libreoffice temppuilee 12.10 versiossa, ja korjaus saadaan ilmeisesti vasta 13:4 jälkeen. Mutta Blender temppuilee myös, ainakin minulla. Näyttö ei päivity ja renderöinti toimii milloin sattuu. Onko muilla ilmennyt tällaisia vikoja?
12:04 LTS versiossa ei ollut ongelmaa Blenderin kanssa. Olen koko ajan kahden vaiheilla, asentaako takaisin 12.04 vai kipristellä ja ottaa välillä windows avuksi 13:04 odotellessa. Alfa versio oli vielä niin epävakaa, etten uskalla ladata. Virtuaalisena kokeilin sitä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11449
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Blender ja Ubuntu 12.10
« Vastaus #1 : 28.02.13 - klo:20.22 »
Voihan sitä Blenderiä käyttää pakettivarastojen ulkopuoleltakin. Lataat vain sopivan version sen sivuilta ja kokeilet onko siinä samanlaista ongelmaa.
http://www.blender.org/download/get-blender/
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juyli

  • Vieras
Vs: Blender ja Ubuntu 12.10
« Vastaus #2 : 28.02.13 - klo:22.25 »
Lainaus
Peruskäytön puolella Libreoffice temppuilee 12.10 versiossa, ...

Viitsitkö kertoa, mitä temppuilua olet kohdannut? Faktaa joistakin virheilmoituksista tms?
Miksi otsikkosi ei alunperin kerro ongelmastasi LibreOfficen kanssa, mutta viittaus Blenderiin.

Tietenkään Ubuntu 13.04 ei ole vielä lähelläkään valmista (28.02.2013) . Jäädään odottamaan...
Oletuksena seuraava Ubuntu-versio on mallia Ubuntu 13.04 (joskus huhtikuun aikana tai jälkeen).
« Viimeksi muokattu: 28.02.13 - klo:22.29 kirjoittanut juyli »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2434
    • Profiili
Vs: Blender ja Ubuntu 12.10
« Vastaus #3 : 01.03.13 - klo:08.30 »
Osastossa "Ubuntun peruskäyttö" on aika pitkä keskustelu Libreofficesta. Minä aloitin sen.

Täytyy kokeilla ladata Blender sen omilta sivuilta, jos se muuttaisi asian. Sinänsä juttu ei ole minulle ongelma, jos se korjaantuu seuraavassa versiossa kuten libreofficekin. Jälkimmäinen on hankalampi asia, ja koetan ladata ppa:n samieni ohjeiden mukaan. Otin Blenderin esille, koska ajattelin että siitä voisi olla hyötyä Ubuntun kehittelyssä. Minulta menee tosin kaikki bugit automaattisesti kehittäjille. Mutta ennen kaikkea halusin tietää, onko ongelma vain minun koneessani, vai onko se yleisempi kuten Libreooficen ongelmat?

Storck

  • Vieras
Vs: Blender ja Ubuntu 12.10
« Vastaus #4 : 01.03.13 - klo:08.33 »
Pontus12, ei kannata sekoittaa keksusteluja kuten nyt on tapahtumassa: otsikko kertoo jotain muuta kuin LibreOffice...

Käsittele tässä VAIN Blenderiä ja muualla muita aiheita. Nyrkkisääntö on: yksi aihe - yksi keskustelu.