Kirjoittaja Aihe: c-ohjelmointi ubuntussa  (Luettu 2262 kertaa)

vilmus

• Käyttäjä
    • Profiili
c-ohjelmointi ubuntussa
« : 06.11.12 - klo:16.33 »
Minulla on Ubuntu 12.04 LTS. Olen harrastanut c-ohjelmointia Windows 7 ympäristössä. NetBeans editorilla ja jollain gcc-kääntäjällä.
Nyt ohjelmointikouluttaja suositteli Eclipse-editoria ja sanoi, että gcc-kääntäjä on asennettuna. Ubuntun sovellusvalikoimassa on Eclipse, integroitu kehitysympäristö. Lisätiedoissa lukee, että tämä on "perusta plug-ineille" ja sitten mainitaan mm. eclipse-cdt C/C++ kehitystyökalut. Voiko joku kertoa, mitä kaikkea minun pitää asentaa. (sudo apt-get jne).
Aloittelija, varsinkin ubuntulla.

BBT

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: c-ohjelmointi ubuntussa
« Vastaus #1 : 06.11.12 - klo:20.51 »
Minulla on Ubuntu 12.04 LTS. Olen harrastanut c-ohjelmointia Windows 7 ympäristössä. NetBeans editorilla ja jollain gcc-kääntäjällä.
Nyt ohjelmointikouluttaja suositteli Eclipse-editoria ja sanoi, että gcc-kääntäjä on asennettuna. Ubuntun sovellusvalikoimassa on Eclipse, integroitu kehitysympäristö. Lisätiedoissa lukee, että tämä on "perusta plug-ineille" ja sitten mainitaan mm. eclipse-cdt C/C++ kehitystyökalut. Voiko joku kertoa, mitä kaikkea minun pitää asentaa. (sudo apt-get jne).
Aloittelija, varsinkin ubuntulla.

Itse jo vastasit itsellesi. Eli C/C++ kehitystyökalut tulvevat eclipse-cdt paketin mukana.

vilmus

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.11.12 - klo:10.33 »
Itse jo vastasit itsellesi. Eli C/C++ kehitystyökalut tulvevat eclipse-cdt paketin mukana.
[/quote]

Kiitos, se on tämä itseluottamuksen vähyys.

matsukan

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.11.12 - klo:22.55 »
Lainaus
"Itse jo vastasit itsellesi. Eli C/C++ kehitystyökalut tulvevat eclipse-cdt paketin mukana."

Itse asiassa ei. C/C++ kehitystyökalut tulee build-essential paketin mukana.

Eclipse on Java koodaukseen erikoistunut IDE eli integroitu kehitysympäristö.  eclipse-cdt on joukko eclipse plugareita joiden avulla Eclipsellä voidaan kehittää C/C++ ohjelmia, projekteja.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään