Kyselin tätä ubuntu 7.10:n asennuskeskustelusta mutta en päässyt puusta pitkälle. Olen lukenut muitakin ohjeita mutta koska en ole nörtti, en todellakaan osaa luoda päätekomentoja päästäni, pelkästään copypastella täältä. En osaa muokata mitään asennustiedostoja päätteen tekstinkäsittelyohjelmalla.
En ole saanut asennettua Synapticilla yhtään uutta pakettia/päivitettyjä vanhoja siitä lähtien kun tuo cndrvcups-capt on kummitellut listalla. Se on kategoriassa "virheelliset riippuvuudet" ja ainoa toiminto mitä tää tarjoaa on "merkitse kokonaan poistettavaksi" ja kun klikkaan Toteuta, tulee vain virhekoodi "E: cndrvcups-capt: aliprosessi post-removal script palautti virhetilakoodin 127". Olen yrittänyt asentaa sitä uudestaan, täysin tuloksetta. Kun olen ohjeiden avulla yrittänyt asentaa uutta ubuntua (nyt siis 7.04) tulee aina virhetilakoodia 127.
No, hommattiin talouteen Seagate ulkoinen kovo tarkoituksena siirtää mun matsku siihen ja forkata koko kone, no seagate ei toimi tän kanssa. kamaa olis sen verran että levyjä menisi todella monta. Lykkäsin koneeseen uuden ubuntun asennuslevyn ja boottasin koneen, ei anna alkuvalikossa valita mitään muuta kuin sen ensimmäisen, mikään F-näppäin ei toimi (ei tosn toimi ubuntu 7.04-asennuslevyltäkään kun olen senkin kanssa boottaillut). Asennustiedostot on täältä sivuilta napattu, eli ihan virallisia.
En osaa laittaa Apachea toimintaan että saisin tiedostot taloudeen windowskoneeseen. Niin ja 5.10:n päivitin 7,04:seen niin että kaveri lainasi ulkoista kovoa ja formatoin asennuksessa koneen.
Siis mä en vaan tajua, helpointa olis varmaan ostaa toisen merkkinen ulkoinen kovo ja siirtää tiedostot siihen, mutta tämä olisi varmasti niin helppo päivittää jos tämä keleen cndrvcups-capt voisi häippästä koneelta. Alunperin se tuli kun yritin asentaa canonin tulostinta, todellakin vain yritin koska se ei sitten kuitenkaan toiminut. Olen todennäköisesti poistanut siitä jotain (?) ja osa on sitten jäänyt jäljelle.
Siis mitä mä teen? Graafisessa ympäristössä tai sitten niin että koodit päätteelle on täälä suoraan.