Kirjoittaja Aihe: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu  (Luettu 2709 kertaa)

GyberSonic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
  • Perus nörtti vaan
    • Profiili
    • Youtube
Tiedetään näytti olevan asiasta muissa ketjuissa, mutta kyseessä ei ollut sama laite..

Ongelmana on lähinnä kanavien viritys.. Laitteen sain pienellä suostettelulla toimimaan Ubuntussa. Mutta kanavat eivät suostu virittymään kunnolla Me-tv- ohjelmassa

Käytin virittämiseen seuraavaa scan- tiedostoa:
Koodia: [Valitse]
# automatically generated from http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;8224;9519
# T freq bw fec_hi fec_lo mod transmission-mode guard-interval hierarchy
T 498000000 8MHz 2/3 NONE QAM64 8k 1/8 NONE
T 554000000 8MHz 2/3 NONE QAM64 8k 1/8 NONE
T 618000000 8MHz 2/3 NONE QAM64 8k 1/8 NONE
T 722000000 8MHz 2/3 NONE QAM64 8k 1/8 NONE
Tuolla sain vain jotain Ylen kanavia huonolla signaalila..

Olisiko kenelläkään antaa Kuopion channels.conf tiedostoa tai tomivaa scan- tiedostoa?

Lisäys: Ei näytä kanavien haku pelaavan ollenkaan. Me-Tv:ssä kanavien haku suorastaan mäjähtää sataan prosenttiin sadasosa sukunnissa eikä kanavia löydy..

Nämä laite ongelmat itkettää.. :'(

Kuinka toimia??  ???  ???
« Viimeksi muokattu: 07.08.12 - klo:12.58 kirjoittanut GyberSonic »
Janne Ryynänen (GyberSonic)
YouTube: https://www.youtube.com/user/GyberSonic

GyberSonic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
  • Perus nörtti vaan
    • Profiili
    • Youtube
Vs: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu
« Vastaus #1 : 08.08.12 - klo:08.06 »
Kokeilin antenninvahvihvistinta.. Ei auta vain pahentaa asiaa.. Silloin edes Ylen kavanavat ei näy..

Pelkällä antennilla sain Ylen kanavat, mutta en muita. Haluan myös muut kanavat näkyviin.

 ??? Eikö kukaan osaa auttaa??
Janne Ryynänen (GyberSonic)
YouTube: https://www.youtube.com/user/GyberSonic

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu
« Vastaus #2 : 08.08.12 - klo:09.15 »
Jos asut kaupungissa niin varmasti digivastaanotin menee tehokkaalla vahvistimella  "tukkoon". Vehmasmäessä on sen verran paljon kilowatteja käytössä ;). Onko Kaffeine niminen ohjelma tuttu? Käytän itse sitä ajoittain digi-TV tikun kanssa. Ohjelma osaa hakea netistä uusimmat kanavatiedot käskystä. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

GyberSonic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
  • Perus nörtti vaan
    • Profiili
    • Youtube
Vs: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu
« Vastaus #3 : 08.08.12 - klo:17.03 »
Jos asut kaupungissa niin varmasti digivastaanotin menee tehokkaalla vahvistimella  "tukkoon". Vehmasmäessä on sen verran paljon kilowatteja käytössä ;). Onko Kaffeine niminen ohjelma tuttu? Käytän itse sitä ajoittain digi-TV tikun kanssa. Ohjelma osaa hakea netistä uusimmat kanavatiedot käskystä. terveisin Timo
Kaffeinea olen kokeillut..

Valitettavasti Kaffeine ei tunnista Elgato Eyetv DTT Beluxea eikä myöskään komentorivityökalu w_scan. Mutta Me-TV ja scan- komento tunnistavat sen.

Olen myöskin kokeillut toista minulta löytyvää viritintä A-link DTU:ta se taas ei toimi ollenkaan.
Takaisin Elgato Eyetv DTT Beluxeen:

Eli en saanut sitä toimimaan kuin ylen kanavila. Vika on mitä ilmeisemmin tuossa scan-tiedostossa? Vai? Olenko aivan hakuteillä. Jokatapauksessa olisi taas yksi syy vähemmän käyttää Mac OS X:ää ja Windowsia, mikäli tämä probleema ratkeaisi.

No en anna tämän lannistaa!  8) Olen sitten vaikka ilman TV:etä. Mikään ei tule minun ja Linuxin tielle ei mikään!
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo:17.36 kirjoittanut GyberSonic »
Janne Ryynänen (GyberSonic)
YouTube: https://www.youtube.com/user/GyberSonic

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu
« Vastaus #4 : 08.08.12 - klo:17.52 »
Lainaus
No en anna tämän lannistaa!  Cool Olen sitten vaikka ilman TV:etä. Mikään ei tule minun ja Linuxin tielle ei mikään!
Asenne on ainakin kohdallaan  ;D terveisin Timo
ps. mistähän tuo Kaffeine käy hakemassa uusimmat kanavanipputiedot? Onko kenelläkään tietoa? Tästä tiedosta voisi olla apua ongelman ratkaisussa.
"Linux, made in Finland"

GyberSonic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
  • Perus nörtti vaan
    • Profiili
    • Youtube
Vs: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu
« Vastaus #5 : 08.08.12 - klo:18.32 »
Lainaus
No en anna tämän lannistaa!  Cool Olen sitten vaikka ilman TV:etä. Mikään ei tule minun ja Linuxin tielle ei mikään!
Asenne on ainakin kohdallaan  ;D terveisin Timo
ps. mistähän tuo Kaffeine käy hakemassa uusimmat kanavanipputiedot? Onko kenelläkään tietoa? Tästä tiedosta voisi olla apua ongelman ratkaisussa.
Eikös ne tule ohjelman päivitysten mukana? Minulle ei ainakaan mikään noista pakettienhallintasta (Ubuntun- asennuslähteestä) tulevista tiedostoista auttanut kanavien haussa. Olen etsinyt netistäkin valmista kananipputiedot sisältävää scan-tiedostoa sekä valmista Kuopion channels.conf- tiedostoa. Ei löytynyt.. Btw jos sais valmiin channels.conf tiedoston oikeilla taajuuksille se kai toimis sitten heittämällä.

Valmis channels.conf auttais varmaan muitakin Kuopion asukkeja. Tai valmis scan-tiedosto.

Huoh.  :-\ Kaiken tein jo mitä käyttöliittymä tarjoaa.. On aika siis komentorivisovellusten aika.. Mites viritän kanavat tuolla scan komennolla? En saanut sitä toimimaan.. Ei ollut yhtä helppo komentoriviohjelma kuten esim. apt-get.. Tosin eikös Me-TV käytä scan komentoa.. Eli Me-tv on GUI scan-komennnolle?? Vai olenko ihan hakuteillä..

TV elis hyvä mutta ei pakollinen. Voe näitä laitevalmistajia kun eivät tajua Linuxin mahtavuutta. Elgatohan tekee näitä tikkuja nimenomaan Mac OS X:lle.. Joten miksi ei Linuxille?

edit:SUPER SIIVOUS  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.08.12 - klo:14.51 kirjoittanut GyberSonic »
Janne Ryynänen (GyberSonic)
YouTube: https://www.youtube.com/user/GyberSonic

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu
« Vastaus #6 : 08.08.12 - klo:20.41 »
Asensin Me-TV:n. En löytänyt Kuopion kanavia fi-Kuopio asetuksella haettuna tai koko alueen scannaksella. Sama juttu vahvistimen kanssa. Kaffeinne löysi heti kanavat Vehmasmäeltä. Nyt nostan kännyt pystyyn Me-TV:n osalta. Tarkoitus oli scannata kanavat ja kopioida channels.conf tiedosto - vaikkapa sinulle. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

GyberSonic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
  • Perus nörtti vaan
    • Profiili
    • Youtube
Vs: Elgato Eyetv DTT Beluxe kanavien haku ei onnistu
« Vastaus #7 : 12.08.12 - klo:14.49 »
Onko kenelläkään antaa apua ongelmaani?

TV olis mukava saada toimimaan, mutta ei se pakollinen lisä ole..
Janne Ryynänen (GyberSonic)
YouTube: https://www.youtube.com/user/GyberSonic