Kirjoittaja Aihe: Verkko toimintaan  (Luettu 2901 kertaa)

yendor

• Käyttäjä
    • Profiili
Verkko toimintaan
« : 18.07.06 - klo:17.39 »
Koneessani on  AMD:n verkkokortti mallia 79c978, siis HomePna-kortti. Aikaisemmin on jo puitu kuinka kyseinen kortti saadaan homepna-tilaan muokkaamalla ajuria. En kuitenkaan käytä HomePna:ta ja rj-11-reikiä vaan omaa kaapelilaajakaistaa kortin rj-45-reiän kautta.

Ei toimi. Olen kokeillut homepna=1 ja homepna=0. Miten saan siis korttini toimimaan tavallisena verkkokorttina, ja netin toimintaan?

Ifconfig ei näytä, että minulla olisi ip-osoitetta, ping-yritykset ilmoittavat verkon saavuttamattomaksi, ja dhclient ei anna ip:tä.

Cry

yendor

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Verkko toimintaan
« Vastaus #1 : 22.07.06 - klo:13.05 »
Huhuu, oi mahtava Linux-yhteisö! Paljastakaa edes, kuinka voisin saada selville, onko vika ajurissa vai säädöissä vai laitteistossani vai jossain muussa.

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 22.07.06 - klo:13.12 »
Mulla toimii tuo samainen kortti ihan normaalina verkkokorttina kun en ole tehnyt sille mitään. Toisin sanoen poista HomePAINia varten tekemäsi asetukset, niin pitäisi pelata.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

yendor

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.07.06 - klo:19.00 »
En olisi alun alkaenkaan tehnyt muutoksia asetuksiin, jos verkko olisi toiminut heti kättelyssä.

Reitittimen pingauksessa tulee viesti network unreachable. Toisaalta olen firefoxilla päässyt reitittimen asetuksiin laittamalla verkkoasetuksiin asiaankuuluvat yhdyskäytävät sun muut. ???

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
« Vastaus #4 : 25.07.06 - klo:07.37 »
Onko moduuli (ajuri) ladattu kortille? lsmod komento päätteellä.
Ja sitä voi koittaa sudo modprobe moduulinnimi (tuo on yleensä piirisarjannimi eli jotain tyyliin 79c978)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

yendor

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.07.06 - klo:10.31 »
Korttiani ohjastava pcnet32-moduuli on kyllä ladattuna. Ja verkkokin itseasiassa on alkanut toimimaan moitteetta. Aina ei voi ymmärtää...

Kiitokset avuista!

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 25.07.06 - klo:11.15 »
Kaapeli / liitin paskana mä veikkaisin.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.