Vakavammin ottaen - muistikuvat kertoivat ja Wikipedia vahvisti, että Windows 2000:sta oli (normaalisti) vain 32-bit versiot. Sen lisäksi oli kylläkin Itanium prosessoreille tehdyt 64-bit Limited Editionit.
En osaa auttaa Virtualboxin päivityksessä, mutta eikö sitä voi aina ajaa niin, että kaikki yhteen koneeseen liittyvä asia on yhdessä hakemistossa (tai paremmin yhden polun takana)? Näin olen toiminut muissa virtualisointijärjestelmissä aina. Pitäähän niistä virtuaalikoneista saada backupit ja tyypillisesti siirtelen/kopioin niitä koneesta toiseen ja tällöin on tietysti vaatimus, että "yhdellä copy-komennolla" saa siirron tehtyä. Tällöin ei myöskään ohjelman päivityksellä tai asennuksella tai poistolla, ole myöskään mitään yhteyttä itse virtuaalikoneiden ehjänä pysymiseen.
Kysyit nyt, että onko näin sinun tapauksessasi - eli mitä pitää kopioida, joku varmaan tietää siihen vastauksen. Jos ei muuta selviä, niin voisithan kopioida toisella koneelle ne, mitä luulet tarvitsevasi, ja kokeilla siellä, vaikkapa sillä vanhemmalla versiolla että toimiiko. Tällä tavalla sen ainakin saa selville, jos itse VM on ehjä. Kokeilu on myös täysin turvallinen - vaatii tietty sen toisen koneen, usb-lisälevyn tms.