Virhe siinä ainakin on:
for service in laptop-mode pcmcia pcmciautils; do
logger " Disabled service $service"
sudo /etc/init.d/$service remove
sudo update-rc.d -f $service remove
done
Mitä ilmeisemmin: sudo /etc/init.d/$service
remove pitäisi olla: sudo /etc/init.d/$service
stopMinä en antaisi minkään skriptin ajella esim hdparm sen enempää tietämättä mitä se kovalevylleni tekee.
Vieroitusoireita aiheuttaa myös tune2fs, lienen yliherkkä mutta pari kertaa olen taistellut sekaisin menneen journaalin kanssa, se ei ole kyllä yhtään mukavaa puuhaa.
Sekin on unohtunut mainita, että INSTALLED_DRIVE muuttujaan pitää säätää oikea asema, no sinänsä olisinkin turvassa /dev/hda ei ole nimittäin minulla mountattuna ollenkaan normaalisti.
Se että jokin skripti käsittelee /etc/sudoers tiedostoa saa minut jo lähes kauhun valtaan, enkä varmasti ainakaan itse sitä aja. Entäs jos skripti ei onnistukkaan muokkauksessaan? Nii'in, sitte ei ole kivaa, sudo ei välttämättä toimi enää ollenkaan.
Mutta on siinä paljon hyvääkin, kuten noiden serviisien alasajo, tosin ne kyllä saa tehtyä
sysv-rc-conf työkalulla tai käsin näpsyttelemällä, ja gnomen asetukset nyt kannattaa muutenkin läpikäydä (
gconf-editor), siellä on kaikenlaista säädettävää.
Minusta kannattaa käsin itse räpeltää nuo asiat, ja etenkin hdparm:n osalta katsoa tarkasti MITÄ nuo tai muut parametrit tekevät ennen kuin ajaa komennon.
Tuossa ohje käynnistymisen nopeuttamiseen (taas), tosin noistakin voi vielä karsia pois joitakin:
http://doc.gwos.org/index.php/Speed_up_boot