Kokeile kuitenkin päätteessä,
sudo aptitude search lightni
Minulle tulee kiltisti:
p lightning - library for assembly code compilation at runtime
Ja yllättäen sama osuma kun hakee
sudo aptitude search Lightni
Kiitos neuvosta. Juuri tuon verran osaan päätteessä tehdä eli kopioida suoraan, mitä on neuvottu ja saman tuloksenkin saan aikaiseksi. Mutta juuri sen takia suosin graafista käyttöliittymää, koska nyt minun on kysyttävä: Entä mitä tämän jälkeen? Saan siis päätteessä tuon edellä siteeratun näkyviin, mutta en osaa tehdä mitään sillä tiedolla
EDIT: Ja tuohon welmarin ohjeeseen: Ilahduin ensin, että niinpä tietenkin, sieltähän Lightning asentuu näppärästi. Mutta ei. 'Lataa lisäosia' ei anna Lightningia lainkaan, ei hakukaan. 'Selaa kaikkia lisäosia' antaa ladata zipin koneelle, mutta enhän minä sitä siitä saa asentumaan.
Mozillan sivut antavat lisäosapaketin asentamisesta seuraavat ohjeet:
"In Mozilla Thunderbird, open Add-ons from the Tools menu. From the options button next to the add-on search field, select "Install Add-on From File..." and locate the downloaded add-on."
Mutta kun minulla ei näy mitään 'options'- sen paremmin kuin mitään muutakaan painiketta hakukentän vieressä!? Eli en oikein voi mistään valita 'Install Add-on From File...".
Eli ei oikein onnista...
EDIT 2: Ja kun kokeilen:
sudo apt-get install lightning-extension
saan ilmoituksen:
"Pakettia lightning-extension ei löytynyt".
Eli PPA ei sisällä lightning-laajennusta?
Kannattaisiko minun tehdä nyt niin, että yrittäisin Thunerbirdin uudelleenasennusta päätteen kautta? Pitääkö vanha asennus ensin poistaa? Miten? Ubuntn sovellusvalikoiman kautta varmaan, mutta poistuuko koneeltani silloin kaikki kilkkeet?
EDIT 3: Ja vielä. Poistin Thunderbirdin, asensin sen päätteeltä uudelleen mozillateam-PPA:lta ja komensin viimeiseksi, kuten edellä kirjoitin:
sudo apt-get install lightning-extension
Tulos sama kuin edellä EDIT 2:ssa mainittu. Minulle ei haluta antaa lightning-laajennusta. Olen yhteiskunnallisesti arveluttava?