Kirjoittaja Aihe: Xubuntuun -> LXDE (ratkaistu)  (Luettu 2641 kertaa)

juice82

• Käyttäjä
    • Profiili
Xubuntuun -> LXDE (ratkaistu)
« : 29.11.11 - klo:23.50 »
Asensin vanhan läppäriin xubuntu. No koekaniinina asensi synaptic:lla LXDE työpöydä ihan kokeena!
No kone käynnistyy ja sammuu Lubuntu ikonilla mutta työpöytä on Xubuntun.
Kaiken lisäksi Poistaminen Synapticilla tuntuu oleva ongelmalista.

Mitä tein väärin??
« Viimeksi muokattu: 30.11.11 - klo:19.58 kirjoittanut juice82 »
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

retu

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Xubuntuun -> LXDE
« Vastaus #1 : 30.11.11 - klo:09.40 »
Muista valita lxde työpöytä kun kirjaudut sisään. Xfce on oletuksena, koska asensit sen ensin.

juice82

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 30.11.11 - klo:11.08 »
No sitä kirjautumisruutuakaan ei tullut eli jotain mätään tuossa nyt on?!
Mulla on automaatti kirjautuminen mutta sitä grub:in valikkoa ei tule missä työpöydän voi valita!
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

japfin

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.11.11 - klo:12.30 »
Yleistyksenä voisi sanoa että ?ubuntuissa ei ikinä kannata käyttää automaattista sisäänkirjaumista, jos aikoo jotain jossain vaiheessa säädellä. Ei siinä paljoa ajassa voita eikä se ole suuri vaiva jos käyttää lyhyttä salasanaa.

Itse käytin aivan ensimmäisessä ubuntu kokeilussani automaattista kirjautumista. Heti tajusin että se on suuri No No ja olen siitä lähtien aina itse kirjautunut sisään. Säästää paljolta päänvaivalta. Yleensä kuitenkin jossain vaiheessa säätämishalut tulevat.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 30.11.11 - klo:18.16 »
No sitä kirjautumisruutuakaan ei tullut eli jotain mätään tuossa nyt on?!
Mulla on automaatti kirjautuminen mutta sitä grub:in valikkoa ei tule missä työpöydän voi valita!
Ei sitä mistään grubin valikosta käynnistetä, vaan oikeasta käyttäjäkirjautumisvalikosta. Kuten sanottua niin poista automaattikirjautuminen pois ainakin hetkeksi ja vaihda siinä oletukseksi lxde.

juice82

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Xubuntuun -> LXDE (ratkaistu)
« Vastaus #5 : 30.11.11 - klo:20.05 »
Laitoin aiheeseen jo ratkaistu kun ei ole enään aiheellinen!

Kokeilin jo Ubuntua (10.04 LTS) kyseisessä läppärissä mutta toimi turhan kankeasti eli asensin Xubuntun puhtaana koneelle ja jätän nuo Lubuntun kokeilut hamaan tulevaisuuteen. Xubuntu pyörii nätisti ja oon jo tottunut että asetuksiin pääsee vasemmasta ylänurkasta, ubuntu on pöytäkoneessa!

Joo hokasin jälkeenpäin tuon valikon mistä sen työpöydän saa valittua!