Kirjoittaja Aihe: Unity katoaa Oneiricissa mutta 2d Unity ja Custom conf tuo sen esiin RATKAISTU  (Luettu 2520 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2461
    • Profiili
Päivitin Natty Oneiriciin. Kokeilin compiz-managerissa kuutiotyöpöytää, mutta kuutiota ei ilmestynyt. Poistin sen ja otin takaisin seinän, mutta sitten katosi Unitystä menu enkä saanut mitään ohjelmaa käynnistettyä. Tuntui siltä että dektop olisi muuttunut nautilukseksi, sillä kaikki tiedostovalikot olivat yläpaneelissa näkyvissä.Otin Classicin käyttöön ja selasin keskustelualueita. Poisti compizin config-managerin ja asensin uudelleen. Ei auttanut. Poistin compizin kokonaan ja asensin uudelleen eikä sekään auttanut. Aluksi pidin Nattyssa Unitya hankalana, mutta ihastuin siihen luettuani hieman ohjeita. Nyt käyttäisin sitä mieluiten. Unity on minulla päällä custom config valinnan kautta, mutta en tiedä onko se 2D vai 3D. Voin tietenkin asentaa Oneiricin puhtaalta pöydältä, mutta silloin joudun uudelleen asentamaan koko joukon ohjelmia. Minulta katsosi kerran Nattyssakin Unity, mutta asennettuani compizin uudelleen sain sen näkyviin.

Löytyisikö keinoa  palauttaa se ilman uutta asennusta? Compiz on ainakin minulle hankala. Aina kun yritän kokeilla siinä jotain, on se sekoittanut koneen.
« Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo:10.47 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2461
    • Profiili
Lisäksi sekä 2D:ssä että custom.configissa näyttö sekoilee välillä. Jostain syystä en voi myöskään siirtää ikkunoita hiirella työpöydästä toiseen kuten ennen. Toivottavasti nämä ovat vain väliaikaisia ongelmia.

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Hei!

Vilkaisepa tuota keskustelua, olisko siellä apua:-)) Itse selvisin ilman uudelleen asennusta!!

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=40558.0

syysterveisin junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2461
    • Profiili
Kiitos Junnuh. Kokeilin sieltä kaikkea mahdollista, ei auttanut. Kun käynnistän päätteeltä unityn se rupeaa päivittämään sitä, mutta pysähtyy "update runkey"- toimintoon. 2D toimii, mutta ei varsinainen unity. Siinä mua harmittaa erityisesti, että kun otan näkyviin työpöydät, en  saa siirrettyä ikkunoita siinä tilassa. Tietenkin saan antamalla komennon ohjelman ikkunasta käsin, mutta edellisessä versiossa oli kätevää, kun saattoi siirtäessä nähdä kaikki työpöydät.
Olen lukenut myös muita keskusteluita, mutta ainakaan minulla, ei ole mistään ollut vielä apua. Ubuntu classic toimii hyvin, mutta kun ehdin jo tottua unityyn.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2149
    • Profiili
Uskon että moni käyttäjä haluaisi 'kadottaa' Unityn.

 ;D

Kannattaa löytää syy Unityn katoamiseen ja hakea patentti siihen.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Jos vika ilmestyi Compizin asetuksia säätäessä, voit koittaa palauttaa Compizin asetukset nollapisteeseen poistamalla sen asetustiedostot. Löytyvät ainakin 11.04 Ubuntussa osoitteista

~/.compiz
~/.config/compiz-1
~/.gconf/apps/compizconfig-1
~/.cache/compizconfig-1

Ja poisto päätteeltä käsin
Koodia: [Valitse]
rm -r ~/.compiz ~/.config/compiz-1 ~/.gconf/apps/compizconfig-1 ~/.cache/compizconfig-1
« Viimeksi muokattu: 18.10.11 - klo:22.37 kirjoittanut BBT »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2461
    • Profiili
Kiitos BBT!

Sain Unityn takaisin. Cashestä ei enää löytynyt "compiz-1, appseissa ei ollut compizconfig-1, vaan pelkkä comiz-1. Eri versioissa  nimet vaihtelevat jonkun verran. Mutta poistettuani neuvomistasi hakemistoista kaikki compizit käynnistin vain koneen uudestaan, ja se meni nätisti normaaliin Unityyn.
Lopuksi huomasin, että kaikki BBT:n nimeämät hakemistot olivat ilmestyneet minullekin. Ilmeisesti minulta puuttui jotain oleellista.
« Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo:11.11 kirjoittanut Pontus12 »