Tuossa edellä oli joitakin väärinkäsityksiä, ja oma kirjoitusvirhe joka aiheutti tuon "hittoja kommentin", mutta en viitsi niitä korjailla, koska ei tämä tästä valmiimmaksi koe.
Itse en analysoi asiaa, en viittaa testeihin, en viittaa muiden puheisiin, vaan kokeilin juuri itse. Puhun käyttökokemuksesta. Kokeilkaa itse miltä se näyttää.
Oikeastaan aloitin tämän siksi, että samanlaisella telkkarikka yksi toinen ihminen todella on korvannut PC:n näytön ja kertoi, että kuva on todella hyvä. Siksi se piti varmistaa itsekin.
Tässä ei ole kyseessä PC:n käyttö, tässä ei ole kyseessä olohuonekäyttö, vaan tässä on kyseessä PC:n käyttö olohuoneessa, ei työhuoneessa. Tämä ilmeisesti tarkoittaa eri ihmisille eri asioita, minulle tämä tarkoittaa lähtökohtaisesti jonkinlaista viihdekäyttöä. Jos teen omia juttujani, en heijasta niitä kaikkien nähtäväksi, esimerkiksi vaikka tämä keskustelu.
Kuten jo alussa sanoin - Itse en tuota isoa näyttöä halua käyttää, ihan pelkästään sen vuoksi, että haluan pyhittää tuon näytön telkkarille ja käytän 24 tuuman LCD:tä - mikä sinänsä kokonsa puolesta riittää täysin tavanomaiseen PC-käyttöön. Mutta se ei riitä esim. valokuvien näyttämiseen, vaikkapa Facebookista tai mistä hyvänsä, koska silloin näytön pitäisi olla paljon isompi, jotta kaikki näkevät - tällaisessa käytössä on kenenkään ihan turha tulla väittämään, että tekstit näkyisivät huonosti.
Jokaisen kannattaa kyllä varmistaa itse, että miltä asia näyttää ja hankkia laitteet tuon mukaan, jos asialla on jotakin väliä. Itse olen tottunut aina varmistamaan noiden mustien-pörssien puheet, koska mielestäni ne ovat aina myyneet huonoja laitteita eli vääriä valintoja. Siinä mielessä nuo nykyvillitykset TV:lle mitä eniten mainostetaan ja mitkä ovat kaupoissa näyttävimmin esillä, eivät ole poikkeuksia. Oma valintana ei ollut heidän listoiltaan.