Päivää herrasväelle,
Olen nyt kaksi kertaa onnistunut ryssimään ubuntun tilaan, jossa sitä ei voinut edes käyttää. Haluaisin nyt varmistaa täältä ennenkuin aloitan kolmannen uudellenasennuksen.
Eli mulla on läppäri, josta tulee HDMI portista HDMI->DVI kaapelilla piuha erilliseen näyttöön (22" fullhd). Ubuntun omat näyttöasetukset eivät Windows tyylisesti sisällä mahdollisuutta valita ensisijaista (primary) näyttöä. Olen asentanut nvidian ajurit ubuntuun normaalisti valikon kautta (muistaakseni lisäajurit nimellä) ja yrittänyt nvidian oman control panelin kautta saada hommaa rullaamaan. Molemmilla kerroilla on homma kuitenkin päätynyt siihen, että ubuntuun bootatessa molemmissa näytöissä näkyy vain taustakuva, eikä homma siitä aukene.
Tavoitteeni on saada siis tämä isompi erillinen näyttö päänäytöksi, jossa siis kaikki valikot ja unity näkyvät. Läppärin näyttöön haluan näkymään vain taustakuvan ilman sen kummallisempia paneeleita tms, kuitenkin niin että esim ikkunoita ja kuvakkeita voisi tuohon läppärin näytölle raahata. Molempien näyttöjen tulisi toimia natiiviresoluutiolla (1920x1080 ja 1280x800).
Laitan tarkempaa tietoa setupista, jos tarvitsee. Kyseessä on 8400GS näytönohjain.