Kirjoittaja Aihe: Lentosimulaattorit  (Luettu 3407 kertaa)

Pizza

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
  • Tähän on Linux haudattuna..
    • Profiili
Lentosimulaattorit
« : 25.05.11 - klo:16.31 »
Joo elikkäs tarvisin hyvän lentosimulaattorin (Ei mitään pikselimössöjä joista ei näe paljon mtn :D). FlighGeariin olen kyllästynyt jo, koska ei ole siinä mitkään parhaat maisemat.. Mutta jos joku tietää _hyvän_ ja _ilmaisen_ :D
Tähän on Linux haudattuna..

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Lentosimulaattorit
« Vastaus #1 : 25.05.11 - klo:17.13 »
Olikohan X-Plane sellainen, jos oikein muistan sen taisi saada Linuxille, vai olenko väärässä? Mutta se on maksullinen.
http://www.x-plane.com/pg_downloads.html
Tuosta saa demon kun otat tuon Linux v9.67 Demo alla olevan linkin. Muita ei sitten taidakkaan olla Linuxille, ainakaan tietääkseni kuin tuo FlightGear.

RamiSelin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Lentosimulaattorit
« Vastaus #2 : 31.05.11 - klo:19.29 »
Hyvä ja ilmainen? Eipä tuon FlightGearin lisäksi taida muita olla. X-Planea voin kehua, mutta siitä tosiaan pitää maksaa. Ruutukaappauksien perusteella FlightGearin maasto vaikuttaa varsin siedettävältä.
Ubuntu 14.04, Ivy Bridge-E Core i7-4820K, GA-X79-UD3, Crucial 8GB Ballistix Elite DDR3 1866MHz, GeForce GTX 750 Ti, Kühler H2O 650, Chieftec 600W

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3340
    • Profiili
Vs: Lentosimulaattorit
« Vastaus #3 : 03.06.11 - klo:15.06 »
FlightGear hyvä?!? Ehkä minä sitten en osannut katsoa jotain asetuksia sieltä tms. mutta ainakin kun sitä kokeilin niin:
-Grafiikka, no kelvollista ei hirveästi pahaa sanottavaa siitä ajaa asiansa.
-Lentomalli, siis niin mikä? Se peruscessna joka siinä on kiihtyy kuin jokin f16 jälkipolttimella, nousee melkein pystysuoraan, ei sakkaa millään, jne.
-Vauriomalli, joo-o jos koneen vetää väärinpäin tonttiin sen saa hajoamaan muuten ei niin millään.

Itse olen sen verran asenteellinen tyyppi simulaattorien suhteen että sietäisin kyllä vaikka sitä vähän karumpaa grafiikkaa jos perusasiat ovat kunnossa. Ja jos lentosimulaattorin lentomalli ei muistuta vähääkään oikeaa lentämistä ei sitä kehtaa simulaattoriksi sanoa. Onpahan eräänlainen lentelypeli, toivottavasti kehittäjät viitsivät paneutua siihen lentomalliin ja jättävät silmäkarkin ainakin joksikin aikaa vähemmälle huomiolle.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 24.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

RamiSelin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Lentosimulaattorit
« Vastaus #4 : 03.06.11 - klo:22.52 »
X-Planen lentomallit lienevät varsin hyvät, sillä sitä käytetään oikeidenkin lentäjien koulutuksessa.
Ubuntu 14.04, Ivy Bridge-E Core i7-4820K, GA-X79-UD3, Crucial 8GB Ballistix Elite DDR3 1866MHz, GeForce GTX 750 Ti, Kühler H2O 650, Chieftec 600W

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3340
    • Profiili
Vs: Lentosimulaattorit
« Vastaus #5 : 04.06.11 - klo:00.28 »
X-Planen lentomallit lienevät varsin hyvät, sillä sitä käytetään oikeidenkin lentäjien koulutuksessa.

Muistelisin vuosia sitten sitä kokeilleeni Windowsilla, ja kyllähän tuo aika vakuuttavan kuvan antoi lentomallinsa puolesta.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 24.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Lentosimulaattorit
« Vastaus #6 : 06.06.11 - klo:22.12 »
FlightGear hyvä?!? Ehkä minä sitten en osannut katsoa jotain asetuksia sieltä tms. mutta ainakin kun sitä kokeilin niin:
-Grafiikka, no kelvollista ei hirveästi pahaa sanottavaa siitä ajaa asiansa.
-Lentomalli, siis niin mikä? Se peruscessna joka siinä on kiihtyy kuin jokin f16 jälkipolttimella, nousee melkein pystysuoraan, ei sakkaa millään, jne.
-Vauriomalli, joo-o jos koneen vetää väärinpäin tonttiin sen saa hajoamaan muuten ei niin millään.

Itse olen sen verran asenteellinen tyyppi simulaattorien suhteen että sietäisin kyllä vaikka sitä vähän karumpaa grafiikkaa jos perusasiat ovat kunnossa. Ja jos lentosimulaattorin lentomalli ei muistuta vähääkään oikeaa lentämistä ei sitä kehtaa simulaattoriksi sanoa. Onpahan eräänlainen lentelypeli, toivottavasti kehittäjät viitsivät paneutua siihen lentomalliin ja jättävät silmäkarkin ainakin joksikin aikaa vähemmälle huomiolle.

Näin on :( Mutta kokeile f14-b hävittäjä-lentokonetta. Sillä saa ainakin siivet katkeilemaan :)
Koodia: [Valitse]
fgfs --aircraft=f-14b --units-meters --airport=EFHK --enable-clouds3d --enable-horizon-effect --fog-nicest --fov=70.0 --enable-hud --disable-random-objects
Minä vielä joskus X-Plane ostan...
« Viimeksi muokattu: 06.06.11 - klo:22.14 kirjoittanut Dost »