Kirjoittaja Aihe: Näppis/jokin muu sekoilee![RATKAISTU]  (Luettu 1741 kertaa)

FAIL

• Käyttäjä
  • Linux
    • Profiili
Näppis/jokin muu sekoilee![RATKAISTU]
« : 24.05.11 - klo:22.05 »
Miksi koko ajan kun kirjoitan meimaa liittää jotain itse kopioimaa linkkiä/tekstiä? Pitää aina painaa tekstinpoistonappi pohjaan että linkin saan pois... Miksi tämä oikeasti itse liittää linkkejä välillä kun kirjoitan? MIten voin korjata tämän, kun kirjoitan siis niin se vähän väliä liittää tekstin mikä on kopioitu jostain.. Toivottavasti tajusitte ja osaatte auttaa miten se korjataan. Tuskin se johtuu KDEstä, sillä jokaisessa distrossa tekee tuota ja joka työpöytäympäristössä.  :-[
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo:21.37 kirjoittanut FAIL »

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Näppis/jokin muu sekoilee!
« Vastaus #1 : 24.05.11 - klo:22.45 »
Kannettava vai pöytäkone? Kannettavalla touchpad ottaa joskus yllättävän herkästi klikkauksia. Ainut vaan, että en ole onnistunut vahigossa sillä tekemään noita kolmen sormen klikkauksia (=keskinappi). Keskinapilla nimittäin voi liittää aiemmin maalattua tekstiä. Voisi siis johtua myös väärin toimivasta hiirestä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

FAIL

• Käyttäjä
  • Linux
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.05.11 - klo:15.47 »
Kannettava, ja epäilen itsekkin että syyllinen on touchpad, kone CQ56 ja ottaa tosiaan todella herkästi kosketukset, Windowssissa ei ollut yhtä herkkä, joten miten saan touchpadin pois päältä tai vähemmän herkäksi? Usein kirjoittaessani saattaa esimerkiksi siirtyä toiseen työtilaan, eli epäilen itse tuota touchpadia. Miten siis saan sen touchpadin pois päältä, kun käytän erillistä hiirtä joten touchpadille ei ole tarvetta, se ei lähde pois päältä kun rämpytän tuota pistettä mikä touchpadin reunassa on, Winukassa lähti kyllä siitä pois päältä, mutta Linuxissa ei. Miten saan sen pois päältä KDEssä?
Ja testasin tekstineditointiohjelmaan kirjoittaa ja tahalteen hipaista touchpadia, ja toki liitti jotaan p*skaa siihen.. Touchpad siis taitaa selvästi olla syyllinen.

ilkant

• Käyttäjä
  • Kubuntu
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.05.11 - klo:17.27 »
Vanhahkossa Acerin kannettavassa käy minulla aika usein niin, että käsi nojaa läppärin reunaan kirjoittaessa. Se taas kytkee jollain tavalla ctrl- yms. toimintoja mukaan ja aiheuttaa ylimääräisiä juttuja hiiren liikkumisiin ja muihin toimintoihin. Jostain syystä se reuna ja sen (vahingossa) painaminen tekee tuon. Pitänee laittaa joku rannetuki läppärin eteen.

FAIL

• Käyttäjä
  • Linux
    • Profiili
« Vastaus #4 : 31.05.11 - klo:21.37 »
Ongelma korjattu ottamalla Touchpad kokonaan pois päältä komennolla
Koodia: [Valitse]
xinput set-prop 12 "Device Enabled" 0