Mä ostin pari vuotta sitten Acer 1810TZ kannettavan. Hintalappu tuolle näyttäis olevan tällä hetkellä vähän vajaa 500e, joten eipä sen hinta paljon ole laskenut kun itse maksoin siitä muistaakseni 540e ja kuten sanoin melkein kaksi vuotta sitten.
Tuo menis melkein spekseihisi:
+ täysin Ubuntu yhteensopiva
+ 11.6" 1366x768
+ sis. rakennettu bluetooth
+ akkukestoa lupailtiin uutena 8h, mulla kaks vuotisena koneena tällä hetkellä ehkä n. 5h
- vanhentunutta rautaa
- kiiltäväpintainen näyttö
- suht. iso hintalappu edelleen (täysin samaa tosin myytiin 399e hintaan Packard Bellin erikoisversiona about vuosi sitten)
- 4500MHD: linuxin puolelle ei edelleenkää vaapi tukea h.264, vaikka piti tulla Q3/2010. Windowsissa tosin pyöri ainakin jotkut 1080p trailerit 15% cpu tehoilla, joten siellä fullhd toimii ongelmitta. Linuxissa nippanappa eli voi pätkiä..
Noita mattapintaisia on kyllä vaikea löytää. En oikein ymmärrä mikä villitys tää oikein on, että näihin miniläppäreihinkin pitää väkisin tunkea mahdollisimman heijastava näyttö että käyttö olisi oikein epämiellyttävää auringonpaisteessa
Asukselta on muuten ainakin tullut jo Brazos kannettava, malliltaan 1215b. Tuo olisi kyllä hintalappuseltaan ja ominaisuuksiltaan loistava, mutta siinäkin kiiltävä näyttö.
Toivottavasti löydät etsimäsi..
PS. Tuosta mainitsemastasi Samsungista tuli mieleen, että Intel kyllä aikanaan pilas Atomin toisen sukupolven täysin tuolla ihan umpisurkealla GMA 3150 näyttiksellä. Kun olisivat tajunneet laittaa vähän enemmän panoksia näyttikseen...