Kirjoittaja Aihe: Vigor510 Wlan  (Luettu 2263 kertaa)

imous

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vigor510 Wlan
« : 21.07.06 - klo:19.04 »
On tämä sitten helppoa!!
Asensin kannetavaan (hp500) Ubuntun pari iltaa sitten, helppoa oli mutta wlan adapteria en saa toimimaan, varmaan siksi (ainakin osasyy :-)) että en ole saanut tehtyä asialle mitään!:-)
Minulla on USB liittimen päässä roikkuva klöntti jossa lukee Vigor 510. En tiedä piireistä mitään enkä ole saanut "kotiutettua" yhtään ajuria jotka liittyisivat linuksiin tai Ubuntuun ja tähän Draytekin Usb-adapteriin(mutta muuten tämä on helppoa, niikuin olen lukenutkin!! :-))
En edes tiedä miten se ajuri (jota nyt kuitenkaan löydä) asennetaisiin vaikka sellainen olisi.

Autaakaa nyt hyvät miehet ennukuin minusta tulee taas windows-ukko!!
Eikä sekään helpota tätä tuskaa että tämä usb-wlan on ainoa toimiva yhteys ulkomaailmaan.

terv. Nolla Korotettuna Potenssiin Kolme

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Vigor510 Wlan
« Vastaus #1 : 21.07.06 - klo:22.27 »
On tämä sitten helppoa!!
Asensin kannetavaan (hp500) Ubuntun pari iltaa sitten, helppoa oli mutta wlan adapteria en saa toimimaan, varmaan siksi (ainakin osasyy :-)) että en ole saanut tehtyä asialle mitään!:-)
Minulla on USB liittimen päässä roikkuva klöntti jossa lukee Vigor 510. En tiedä piireistä mitään enkä ole saanut "kotiutettua" yhtään ajuria jotka liittyisivat linuksiin tai Ubuntuun ja tähän Draytekin Usb-adapteriin(mutta muuten tämä on helppoa, niikuin olen lukenutkin!! :-))
En edes tiedä miten se ajuri (jota nyt kuitenkaan löydä) asennetaisiin vaikka sellainen olisi.

Autaakaa nyt hyvät miehet ennukuin minusta tulee taas windows-ukko!!
Eikä sekään helpota tätä tuskaa että tämä usb-wlan on ainoa toimiva yhteys ulkomaailmaan.

terv. Nolla Korotettuna Potenssiin Kolme

lspci ja lsusb tulosteet auttaisivat (tai ei sieltä muuta tarvita kuin noi wlaniin viittaavat asiat) niin noista näkisi ehkä sen käyttämän piirin jonka mukaan tietäisi ajurin.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

imous

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Vigor510 Wlan
« Vastaus #2 : 22.07.06 - klo:13.34 »
Kiitti tästä,
siinä luki seuraavaa:
bus 001 device 004: id 0967:0204 Acer (??) WrapLink 802.11b Adapter
bus 001 device 003: id 1668:0408 Actiontec Electronics, Inc. (hex) Prism2.5 802.11b Adapter

saatko tästä irti piirin ?

/imous

lspci ja lsusb tulosteet auttaisivat (tai ei sieltä muuta tarvita kuin noi wlaniin viittaavat asiat) niin noista näkisi ehkä sen käyttämän piirin jonka mukaan tietäisi ajurin.

Lainaus

immoT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 435
    • Profiili