Löytyisikö neuvoja Viking karttaohjelman käyttöön? En saa tallennettua ko. ohjelmaan mitään karttoja. Miten pääsee alkuun?
Mihin aiot käyttää ohjelmaa? Millaisia tiedostoja omat karttasi ovat? Pohjakartan saa näkyville kun valitsee New Map Layer -> ja joku OpenStreetMap vaihtoehdoista. Kannattaa rastittaa Autodownload Maps, jolloin karttapalat latautuvat automaattisesti.
Sain OPM kartan pohjakartaksi ko. tavalla. Kartan lataus painike ei minulla aktivoidu. Olen yrittänyt ladata retkikartta.fi karttalehtiä, kansalaisen karttapaikan karttalehtiä sekä Garminin maastokarttoja GPS laitteesta sen muistikortilta. Pääkäyttö olisi GPS laitteen kanssa. Ubuntun kanssa Garminin Map Source ohjelma ei käy, joten koitan Vikingia. Tällä hetkellä käyttö olisi suunnitella tietokoneella pieni vaellus pohjoisessa ja siirtää kartta GPS laitteeseen. Yleisemmin tavoitteena olisi välttää kalliiden karttalehtien ostaminen (n. 100 € pala Suomea) ja löytää tapa ladata karttoja netistä karttaohjelmaan sekä GPS laitteen muistikortille edelleen laitteen käyttöön.
Viking löytyi Ubuntun sovellusvalikoimasta.
Kiitoksia kaikille vastaajille. Jos joku tietää keinoja ratkaista em. ongelmia, niitä otetaan mieluusti vastaan. Olen tietokoneen peruskäyttäjä.