Kirjoittaja Aihe: Läppärin kansi kiinni  (Luettu 3475 kertaa)

denial

• Käyttäjä
    • Profiili
Läppärin kansi kiinni
« : 29.01.11 - klo:21.56 »
Sori alkuun, en keksinyt hyvää otsikkoa.

Elikkäs, ongelma on seuraavanlainen: käytän ubuntua läppärillä johon on kytketty hdmi porttiin erillinen näyttö. Ongelma on se, että pidän läppäriä laatikossa kansi suljettuna. Mistähän saisin tuon kannen sulun toiminnan niin ettei tapahtuisi mitään. Virta-asetuksista ei löydy tuolle optionssia. Eli läppäri toimittaa minulla pöytäkoneen virkaa.

J3K

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Läppärin kansi kiinni
« Vastaus #1 : 29.01.11 - klo:22.03 »
Koodia: [Valitse]
gconftool-2 --type string --set /apps/gnome-power-manager/buttons/lid_ac "nothing"
Muoks: Siis tuo disabloi näytön sulkemisnäppäimen, ei kuitenkaan virransäästöä tai näytönsäästäjää. Me thinks.
« Viimeksi muokattu: 29.01.11 - klo:22.05 kirjoittanut J3K »

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #2 : 29.01.11 - klo:22.06 »
Kyllä tuolla virranhallinan asetuksissa näyttäisi olevan Kannen ollessa suljettu: Pimennä näyttö eli jotain kyllä tapahtuu, mutta haittaako se (en ole kokeillut).

Jos haittaa niin ehkäpä tämä auttaa:
Alt+F2, kirjoita gconf-editor ja paina enter.
Etsi kohta /apps/gnome-power-manager/buttons/
sieltä muuta kohtaan lid_ac ja lid_battery arvoksi nothing.
Sulje ikkuna ja testaa.

Muokkaus: J3K ehtikin jo kertomaan nopeamman tavan, mutta tästä voi olla vinkkiä jatkoa varten.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

denial

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.01.11 - klo:22.10 »
Koodia: [Valitse]
gconftool-2 --type string --set /apps/gnome-power-manager/buttons/lid_ac "nothing"
Muoks: Siis tuo disabloi näytön sulkemisnäppäimen, ei kuitenkaan virransäästöä tai näytönsäästäjää. Me thinks.

HAH! Kiitos paljon, toimii kuin unelma. Käsittämättömän nopeaan tuli vastaus :). Sitten haastavampaan kysymykseen: Eli minulla on tosissaan tuo toinen näyttö läppärissä kiinni HDMI -> DVI piuhalla. Rinnakkain kovolla on asennettuna Windows 7. Onko mitään mahdollisuutta saada näyttöön kuvaan koneen käynnistyessä, jotta näkisi ulkoisella näytöllä esim grubin valikon, josta valita tarvittaessa Windows. Vai olisiko tämä jo rautapohjan rajoitus? Hieman hankalaa kaivaa läppäri joka buutilla esiin ja valita suoraan läppäristä tuo käyttöjärjestelmä.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #4 : 29.01.11 - klo:22.37 »
Sitten haastavampaan kysymykseen: Eli minulla on tosissaan tuo toinen näyttö läppärissä kiinni HDMI -> DVI piuhalla. Rinnakkain kovolla on asennettuna Windows 7. Onko mitään mahdollisuutta saada näyttöön kuvaan koneen käynnistyessä, jotta näkisi ulkoisella näytöllä esim grubin valikon, josta valita tarvittaessa Windows. Vai olisiko tämä jo rautapohjan rajoitus? Hieman hankalaa kaivaa läppäri joka buutilla esiin ja valita suoraan läppäristä tuo käyttöjärjestelmä.
Biosista riippuu eli tuskin onnistuu.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juyli

• Vieras
« Vastaus #5 : 29.01.11 - klo:23.39 »
HAH! Kiitos paljon, toimii kuin unelma. Käsittämättömän nopeaan tuli vastaus :). Sitten haastavampaan kysymykseen: ...

Älä esitä aivan toisen alan kysymystä viestiketjuun, jonka aihe ei liity lainkaan  ko. kysymykseen.
Vinkki: xrandr
http://linux.fi/wiki/Monen_näytön_järjestelmät#RandR
Ideahan näillä foorumeilla on se, että jo otsikon mukaan voisi löytää ratkaisun ongelmaansa - myös muutkin kuin alkuperäinen kysyjä. Otsikko "Läppärin kansi kiinni" ei mitenkään viittaa uuteen kysymykseesi.
Vastaajat eivät vastaa ainoastaan sinulle "minulle kaikki nyt heti", vaan ratkaistakseen ongelmasi, joka voi tulevaisuudessa ratkaista jonkin toisenkin ko. ongelmaan ratkaisua kaipaavan ongelmaan.

lassematias

• Vieras
« Vastaus #6 : 30.01.11 - klo:12.04 »
grubin näkyvyys pitäis olla kiinni monta vuotta vanha kone ja bios versio.
mulla on ite 1 vuoden vanha kone ja mulla näkyy ainakin.
muistaakseni acer sivulta saa acer koneisiin bios päivityksiä.

edit. muihinki koneisiin saa bios päivityksen. googlaamalla löytyy
« Viimeksi muokattu: 30.01.11 - klo:12.10 kirjoittanut lassematias »