Kirjoittaja Aihe: DVBWorld dvb-c usb digiviritin [RATKAISTU]  (Luettu 1530 kertaa)

jhh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
DVBWorld dvb-c usb digiviritin [RATKAISTU]
« : 21.01.11 - klo:18.59 »
Hommasin otsikon mukaisen dvb-c digivirittimen (tarkalta malliltaan DVBWorld dw3101) mythtv käyttöön joka ennakkotietojen mukaan piti olla täysin tuettuna linuxissa. Ongelmana on kuitenkin kanavien löytyminen.

Ubuntuversiona koneessa on Maverick ja laite kyllä tunnistuu oikein ja saa ladattua firmwaren, mutta kanavahaku ei kuitenkaan löydä mitään. Kaikki mahdolliset kombinaatiot viritysasetuksissa olen yrittänyt käydä läpi, mutta siltikään tuo ei lukitu mihinkään transponderiin eikä löydä kanavia. Kaapeli on DNA:n Oulussa. Taajuudet ja muut arvot olen varmistanut dna:n sivuilta.

Mythtv:n kanavahaku näyttää, että laite vastaanottaisi jotain koska signaali- ja laatutasot vaihtelevat 60 ja 70 prosentin välillä. dvbscan ja scan ilmoittaa vain että tuning failed. dmesgiin ei tule virheilmoituksia ellei kokeile esim. jotain sellaista taajuutta joka menee tuettujen rajojen yli. Ja windowsissa laite toimi ihan hyvin ja löysi kanavat nopeasti. Ongelma on siis linuxissa.

Kerneleitä olen kokeillut lucidista uusimpaan git versioon asti ja samoin uusimpia v4l-dvb ja s2-liplianin ajureita tuloksetta. Kokeilin jopa live fedorassa, mutta samalla tuloksella. Eli nyt alkavat ideat loppua. Vielä en ole jaksanut alkaa ajurin lähdekoodia tarkemmin tutkimaan, mutta varmaan se on seuraavana edessä jos ei uusia ideoita tule.

Saa ehdottaa mitä kokeilisin seuraavaksi!

Edit:
Ongelma oli laiteajurissa. v4l dvb-pll ajurissa oli määritelty infineonin valmistaman virittimen taajuusalueet väärin jolloin laite ei pystynyt lukittumaan transponderiin vaikka signaalia tuli. En sitten tiedä miten tuo viritin on toiminut muissa dvb-laitteissa tuolla ajurilla, vai onko vain ollut hyvä tuuri taajuuksissa tms.
« Viimeksi muokattu: 27.01.11 - klo:11.11 kirjoittanut jhh »