Äänestys

onko windows asennus kuollu?

on
ei
en ole varma

Kirjoittaja Aihe: asensin bootloaderin samaan ku windowsissa oli. en pääse windowsiin![ratkaistu]  (Luettu 8041 kertaa)

vartsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 506
  • Kyllä, hankin joskus elämän... apt-get a life ...
    • Profiili
testasin ooben neuvoi mut en päässe vaa windowssiin :( :( :(

Jos kaikki neuvot on käyty huolella läpi ja mikään ei auta niin melkein sanoisin että se sun windows on kuollut.
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa enää kun asentaa se windows uudelleen.
Nyt mennään läppärillä: Hp DV6-6108US
Tulossa jotain muuta...

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Arvaan että olet (mahdollisesti kokeillessasi itse kaikenlaista ennen avunpyyntöä täällä foorumilla ?)  saanut jotain peruutamatonta / vaikeasti peruutettavaa aikaan. Tuosta Windows-osiosta näkisi kyllä mitä siellä on jäljellä kun käynnistää Ubuntun asennus CD: llä mutta vaatisi ammattimiehen silmää ja käsiäkin paikalle, hankalaa näin etänä arvioida.   
Arviointia helpottaisi jos toimisit hieman toisella tavalla eli antaisit aina tarkan palautteen mitä tapahtui kun teit tuon ja tuon asian tai komennon.  Kaikki komennot ja toimenpiteet antavat jonkun tuloksen, tulos on sekin että komento ei vastannut mitään.  Mutta se tärkein:  Kerro aina tarkasti mitä missäkin vaiheessa tapahtui.  Muuten kukaan ei voi arvioida tilannetta kun ei ole itse siellä näkemässä mitä tapahtui, mitä tuo komento vastasi, mitä siellä näkyi tuossa ja tuossa tilanteessa, jne.

Luulen myöskin aiempien viestien valossa että helpointa asentaa Windows uudelleen ellei nuo Windowsin korjausmenettelyt ole tuttuja.
 
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

juyli

  • Vieras
asensin ubuntu (macbuntu) elien pääse  ubuntu koneelle. asensin bootloaderin samaan mis oli windows 7 loader. enkä pääse enää windowsille.

MacBuntu ja Win7? Hmmm...
BootLoader eli tässä tapauksessa grub, asennetaan MBR:ään. Kun asennuksesi on tuore, voisit yrittää tuota asennusta ihan uudelleen. Grub2, joka nykyisin on käytössä, etsii tehokkaasti muita käyttöjärjestelmiä levyiltä, ja lisää niitä käynnistysvalikkoon.

lassematias

  • Vieras
en tehny mitää ennenku kysyin täältä foorumilta. ja miten asennan winukan uuestaa koska ei oo asennus cd:etä? :( ja sanokaas viel miten asennan grub 2 uuestaan. kertaan viel mun windows partioonit:

PQSERViCE sda1 eli alustus osio
SYSTEM RESERVED sda2 siel on mun windows bootloader
ACER sda3 siel on mun windows.

ja pistin ubuntu bootloaderin sda2 ku olin nii tyhmä.
katsoin mun windows osiosta ja kaikki näköjään kunnos.
onko mahollista vaihtaa grub 2 paikkaa tai poistaa?

HETKINEN.....
katoin osiota system reserved ja siel näytti olevan vain linux bootloader. onko mahollista kopioida jostain sinne windows tiedostot? tai tehdä sinne ite?
en oo varma tästä mut ku käynnistän koneen siin lukee kyl windows 7 on sdb 2 (sda 2)
« Viimeksi muokattu: 21.12.10 - klo:14.04 kirjoittanut lassematias »

lassematias

  • Vieras
eiku löyty. tos löyty boot kansio mis on eri kielisis kansiois sama tiedosto (bootmgr) ja löytyy vaikka mitä muutaki.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Sinulla varmaan on recovery-levy tai ainakin pitäisi olla.

lassematias

  • Vieras
joo on mut se toimii vaan sda3 eli windows partiooniin :(

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Lainaus
joo on mut se toimii vaan sda3 eli windows partiooniin

Mikä sai sinut ajattelemaan näin ?  Ethän esitä omaa päätelmääsi vaan tärkeämpi olisi tietää mitä jälleen tapahtui.   Oletan että se palautuslevy kysyi mikä windows-asennus korjataan ja jos valitset tuon WINDOWS eli sda3 se tekee työnsä kuten pitääkin.   Vai yrititkö jo tuota ja jos yritit niin mikä oli ongelma ?

Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

lassematias

  • Vieras
ai tarkotatko sitä palautus levyy mikä on tehty windowssissa. mä tarkotin sitä koska mä tein sen aikonani winukas. mutku piti tehä sillon ku testasin ooben neuvoi nii tein alustuslevyn nii siel kyl luki palauta windows nii testaanko mä sitä?

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Ei ole seiskaa käsillä niin en tiedä tarkasti minkä näköinen se siinä on mutta XP: ssä ainakin pääsi ulkomuistista vedettynä useammalla tavalla (Recovery Boot CD, Asennus CD, ...) menuun (Recovery Console) jossa piti valita "R" joka tarkoitti systeemin korjausta, kysyi sitten mikä Windows asennus korjataan, näytti menun jossa valittiin korjattava Windows ja kysyi sitten  Administrator salasanan.  Jotain tuollaista ajattelin mutta seiskan vastaava koska sinulla on Windows 7 (?).  Ehkä joku seiskan käyttäjä osaa opastaa tarkemmin tuon vaihe vaiheelta.
    Oobetimerhän kertoi jo tuon.

Seurasitko Ooben ohjeen, mitä tapahtui, mikä ongelma ? Kerro tarkasti kiitos.

Edit:  Sinulla ei tainnut olla oikeata CD: tä ?  Saat netistä tiputettua .iso tiedoston josta voi polttaa sellaisen "hätäkäynnistylevyn" jolla pääset tekemään mitä Oobetimer neuvoi.  Tein itse joskus sellaisen XP: lle.
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo:19.04 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

Storck

  • Vieras
Oletko lassematias jo koulussa? Jos et niin saat anteeksi, jos olet niin VOISITKO KESKITTYÄ KIRJOITTAMAAN HELPOMMIN LUETTAVAA TEKSTIÄ?

Ihan kirjakieltä ei tarvitse edes yrittää, joka sanasta ei kannata kuitenkaan jättää 50% lopusta pois.

lassematias

  • Vieras
Oletko lassematias jo koulussa? Jos et niin saat anteeksi, jos olet niin VOISITKO KESKITTYÄ KIRJOITTAMAAN HELPOMMIN LUETTAVAA TEKSTIÄ?

Ihan kirjakieltä ei tarvitse edes yrittää, joka sanasta ei kannata kuitenkaan jättää 50% lopusta pois.

anteeksi storck.
Mutta palataan asiaan. testasin sitä fixmbr juttua, mutta en pääse kummiskaan windowssiin. :(
mutta kun tein sen oobertimerin neuvoilla niin silloin piti ladata 2 levykuvaa ja polttaa levylle.
se levy on recovery levy ja toimisko se koko levylle?

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Tarkoitus ei ollut palauttaa koko Windowsia jostain vaan sen käynnistys pelkästään eli tuo "fixmbr" (jos siellä on ehjä Windows edelleen kuten olen viesteistäsi päätellyt).  Mitä siinä "fixmbr" vaiheessa tapahtui, miten se eteni, mitään virheitä tms. ?  Oliko varmasti seiskan levyllä käynnistetty / tehty ?
Tuolla ylempänä kerrottiin että osiointi on erilainen Vistassa ja seiskassa.

Koodia: [Valitse]
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot

Tuohon on kyllä toinenkin väline: "bcdboot".  En ole tutustunut tarkemmin; näin jonkun onnistuneen tällä mutta tuolle en anna mitään takuuta:  

Koodia: [Valitse]
bcdboot C:\windows /s C:
Tässä dokumentti TechNet: stä, varmista itse oikea komennon muoto:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd744347%28WS.10%29.aspx

Tuolta voit muutenkin lueskella kun Windows tökkii (jos englanti sujuu).

Pienenä vinkkinä muille (tämä on experteille --- hieman monivaiheinen)  kun osui silmään, "WinPE" on MS:n alkuperäinen "minibuutti" joko Vistalle tai Win 7: lle, voi laittaa CD: lle, tikulle, ulkoiselle levylle, tms.  Näin ohjeet miten tuon voi itse tehdä laillisesti omaan käyttöön (mutta ei voi jakaa .iso imagena). Tuolla pääsee buuttaamaan komentoriville jos kone ei buuttaa enää.  En ole testannut mutta tässä linkki ohjeisiin:

http://www.computerhope.com/forum/index.php?topic=87312.0



« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo:21.01 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

lassematias

  • Vieras
no kiitos kumminki kun yrititte auttaa mutta sain winukan takas poistamalla ubuntun osiot ja sitten tulee tuttuun tapaa grub error (grub rescue) ja sitten tein sen fixmbr jutun! ja suurin kiitos kuuluu vartsulle!
« Viimeksi muokattu: 06.01.11 - klo:18.03 kirjoittanut lassematias »