Kirjoittaja Aihe: Ubuntu/Kubuntu  (Luettu 2562 kertaa)

mattiteppo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Ubuntu/Kubuntu
« : 10.11.10 - klo:20.25 »
Sellainen asia ihmetyttyää et olen asentanut ubuntu 10.10 mutta silti kun sammutan ja käynnistän koneen niin jostain syystä vilahtaa sininen tausta missä lukee kubuntu. ja olen kyllä tarkistanut niin käytössä on ihan Ubuntu 10.10(maverick). aluksi siis näkyin se ubuntu ja käynnistys toimi selvästi nopeammin. olen kyllä asennellut vaikka mitä kun haluu koittaa kaiken näköistä. eli onko mulla kaksi työpöytää vai järjestelmää päälekkäin vai mistä toi johtuu?

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Ubuntu/Kubuntu
« Vastaus #1 : 12.11.10 - klo:04.32 »
Sellainen asia ihmetyttyää et olen asentanut ubuntu 10.10 mutta silti kun sammutan ja käynnistän koneen niin jostain syystä vilahtaa sininen tausta missä lukee kubuntu. ja olen kyllä tarkistanut niin käytössä on ihan Ubuntu 10.10(maverick). aluksi siis näkyin se ubuntu ja käynnistys toimi selvästi nopeammin. olen kyllä asennellut vaikka mitä kun haluu koittaa kaiken näköistä. eli onko mulla kaksi työpöytää vai järjestelmää päälekkäin vai mistä toi johtuu?


Mahdollisesti olet asentanut kubuntu-desktop paketin? Kirjaudu ulos, syötä käyttäjätunnus ja katso alhaalla valikossa onko siellä KDE työpöytä vaihtoehtona.

mattiteppo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Ubuntu/Kubuntu
« Vastaus #2 : 14.11.10 - klo:10.01 »
kyllähän se kde sieltä löytyy.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Ubuntu/Kubuntu
« Vastaus #3 : 14.11.10 - klo:17.32 »
Jos sen kde-"mahdollisuuden haluaa pois, voi poistaa tuon kubuntu-desktop paketin.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Ubuntu/Kubuntu
« Vastaus #4 : 14.11.10 - klo:17.36 »
Jos sen kde-"mahdollisuuden haluaa pois, voi poistaa tuon kubuntu-desktop paketin.

Ei auta. Se on vain metapaketti.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Ubuntu/Kubuntu
« Vastaus #5 : 14.11.10 - klo:23.22 »
Hakusana "pure gnome" voipi auttaa.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

mattiteppo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Ubuntu/Kubuntu
« Vastaus #6 : 20.11.10 - klo:12.11 »
hain tolla pure gnome hakusanalla ja löysin kyllä tälläisen sivuston http://www.psychocats.net/ubuntu/puregnome. ja sieltä kopion päätteeseen ton komentosarja mut eipä se tee mitään vaan tulee tälläinen herja.


Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu       
Luetaan tilatiedot... Valmis       
Joitakin paketteja ei voitu asentaa. On ehkä vaadittu mahdottomia tai,
jos käytetään epävakaata jakelua, joitain vaadittuja paketteja ei ole
vielä luotu tai siirretty Incoming-kansiosta.
Seuraavista tiedoista voi olla hyötyä selvitettäessä tilannetta:

Näillä paketeilla on tyydyttämättömiä riippuvuuksia:
 odbcinst1debian2 : Riippuvuudet: odbcinst mutta ei ole merkitty asennettavaksi
E: Rikkinäiset paketit


eli onkohan missä sitten vikaa.

maksim

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Mikähän tässä nyt mättää?????
    • Profiili
Vs: Ubuntu/Kubuntu
« Vastaus #7 : 20.11.10 - klo:14.33 »
Synapticiin hakusanaksi kubuntu ja poistaa kaikki asennetut paketit niin eiköhän
kubuntu poistu.
Sen jälkeen hakusanaksi kde ja samat toimenpiteet.
Näiiten toimenpiteiden jälkeen pitäisi olla pelkkä Gnome (eli Ubuntu) jäljellä,
edellyttäen että se on asennettu kokonaan.
Siiten vain X:n sammutus, eli kirjaudutaan uudelleen sisään.