Kirjoittaja Aihe: Teemat sekaisin, kursori  (Luettu 2449 kertaa)

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 800
    • Profiili
Teemat sekaisin, kursori
« : 18.10.10 - klo:23.10 »
Kursori:
Pitäisi vaihtaa kursori miellyttävämpään vaan näyttäisi sekoavan, työpöydällä 'saattaa' näkyä valittu kursori mutta esim. firefoxin päällä ja kuvakaappauksissa näkyykin oletus( tai edellinen valittu) kursori :(

Ubuntun asennus meni päivittämisen jälkeen uusiksi ja /home siirretty vanhasta.

Päivityksen yhteydessä katosi (tietysti) kaikki ne kursorit jotka oli asennettu muualle kuin /home-alle se ei olekaan ongelma vain tuo kursorin arvaamaton vaihtuminen kesken kaiken, esim ikkunan reunaa vailttaessa näkyy oletuskursori ja kun reunaa klikkaa niin näkyviin tulee valitun kursorin nuolet :(

Kursori teemoja ei ole monta mutta yksikään ei ole sellainen jota haluaisin todella käyttää mutta en viitsi ladata niitä lisää kokeiltavaksi ennekuin ne toimii niin kuin on tarkoitettu!
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11471
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Teemat sekaisin, kursori
« Vastaus #1 : 19.10.10 - klo:10.17 »
Liittyisiköhän tuo vaihtumattomuusongelma tähän: http://howto.blbosti.com/2010/08/change-mouse-cursor-theme-in-ubuntu-with-compiz-enabled-10-04-and-higher/
Lainaus
There is a bug in the Compiz package in Ubuntu 10.04 Lucid Lynx (in Maverick Meerkat too) that doesn't allow you to fully change the mouse cursor theme. You only get the new cursor theme in some windows.
Itselläni sama juttu, mutta tuolla neuvotaan kiertotie virheen ohittamiseen.

Muokkaus: Tuo ei toisin toimi, mutta kommenteissa on lisää asiaa. Itselleni ei ole hyvin tärkeää onko kohdistin musta vai valkoinen.. ::)
Nähtävästi muuten kohdistin vaihtuu, mutta Operassa se on jostain syystä aina valkoinen.
« Viimeksi muokattu: 19.10.10 - klo:10.20 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 800
    • Profiili
Vs: Teemat sekaisin, kursori
« Vastaus #2 : 19.10.10 - klo:15.06 »
Nähtävästi muuten kohdistin vaihtuu, mutta Operassa se on jostain syystä aina valkoinen.

Minulla vaihtui, yllätys yllätys firefoxissa, muuten on sama aikaisempi mutta tällä kertaa se vaihtui firefoxissa :(

Minulla on ollut windowseissa alkaen 95 - XP sama kurssori jota olen vain siirtänyt aina uuteen asennukseen ja nyt samanlainen näkyisi olevan ubuntullekkin tarjolla nimellä "piotao" on vaan turhan iso ja ei ole animoitu, täytyisi kai ruveta itse forkkimään mutta ensin etsii ohjeet kursori-teeman tekoon.
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

Antifilatelisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Vs: Teemat sekaisin, kursori
« Vastaus #3 : 21.10.10 - klo:01.27 »
Nähtävästi muuten kohdistin vaihtuu, mutta Operassa se on jostain syystä aina valkoinen.

Minulla vaihtui, yllätys yllätys firefoxissa, muuten on sama aikaisempi mutta tällä kertaa se vaihtui firefoxissa :(

Minulla on ollut windowseissa alkaen 95 - XP sama kurssori jota olen vain siirtänyt aina uuteen asennukseen ja nyt samanlainen näkyisi olevan ubuntullekkin tarjolla nimellä "piotao" on vaan turhan iso ja ei ole animoitu, täytyisi kai ruveta itse forkkimään mutta ensin etsii ohjeet kursori-teeman tekoon.

Inhottavan hankalahkon näköistä noiden kursoreiden teko.
Saisivat olla kursorin kuvat yhdessä kansiossa, josta niitä voisi mieleisikseen vaihdella. Onko mitään syytä miksi näin ei ole?

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 800
    • Profiili
Vs: Teemat sekaisin, kursori
« Vastaus #4 : 22.10.10 - klo:02.10 »
Inhottavan hankalahkon näköistä noiden kursoreiden teko.
Ei vain hankalan näköistä vaan hankalaa :(

Saisivat olla kursorin kuvat yhdessä kansiossa, josta niitä voisi mieleisikseen vaihdella. Onko mitään syytä miksi näin ei ole?

Joku keksinyt mielestään hyvän tavan vaan sepä ei olekkaan meidän tavisten mielestä hyvä & helppo ja kun tuo compiz vielä vieroksuu kursorin vaihtoa niin ollaan tilanteessa jossa kursorit vaihtuvat omia aikojaan ja eri ohjelmissa on käytössä erilainen kursori :(

Jokin _helppokäyttöinen_ ohjelma kursoriteeman muokkaukseen voisi olla paikallaan.
Itse kuvathan voisi vääntää vaikka GIMPillä ellei ohjelmaan halua tehdä piirto-ominaisuutta

Näyttäisi kursori tiedosto (ei linkki) avautuvan GIMPissä, myös nuo animoidut (useampaan tasoon) hm, mielenkiintoista :)
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC