Tuon pumon laittaman linkin takaa olen ohjeita jo ehtinyt etsimäänkin ja paljon on löydetty mutta tähän ongelmaan ei suoraa ratkaisua minulle auennut.
Tarkistin konsolin päänäkymän source sarakkeessa näkyvän linkin takaa aukeavasta popupista tuolla buffers-välilehdellä olevat arvot, jotka olivat seuraavat:
Image Buffer Size (frames) = 40
Warmup Frames = 25
Pre Event Image Count = 10
Post Event Image Count = 10
Stream Replay Image Buffer = 1000
Alarm Frame Count = 10
Eli vaikuttaisi siltä että mitään holtittomia arvoja siellä ei ole. Käytössä on tosiaan modect-tallennusmoodi ja kamera on ulkokäytössä. Aluerajauksen avulla olen pyrkinyt rajaamaan pois tällaisia heiluvia puskia ja taustaa, jotka voisivat turhaan aiheuttaa hälytyksiä.
Itselläni tuli mieleen, että voisiko alueelle asetetut hälytysherkkyydet aiheuttaa tätä jatkuvaa hälyttämistä, koska nyt hälytys tuntuu laukeavan muutama minuutti niiden enabloimisen jälkeen ja loppuu vasta kun hälytykset disabloidaan. Kuvassahan tosiaan näkyy kauttaaltaan jatkuvasti pientä kohinaa ja ilmeisesti kamera lisäksi säätää automaattisesti joko kontrastia tai kirkkautta jonka huomaa tällaista hälytystallennetta katsoessa. Osaisikohan joku antaa jotkin yleispätevät parametrit tuolle hälytysalueelle (zonelle), jotka sopisivat ulkokäytössä olevalle kameralle? Parametrien merkityksen avaaminenkaan ei olisi pahitteeksi.