Mobile GM965/GL960, käsittääkseni tuossa on vertex shader tuki hardiksella: mahkuja on saada pelaamaan. Virhe ilmotus on kuitenkin vertex shaderin puutteesta(wine ei tue kuin hardware vertex shadereita).
Ja mitä voit kokeilla, kirjoita päätteeseen winecfg ja mene tuon näköiseen ikkunaan:
http://www.tipotheday.com/wp-content/uploads/2007/09/winecfg-video.pngJa poista vertex shader support käytöstä(voi tehdä myös ohjelma kohtaisesti).
Jos ajurisi ovat tarpeeksi uudet, vertex shaderitkin pitäisi toimia. Saat ne käyttöön hieman puukottamalla winen rekisteriä ja rukkaamalla ajuria driconf -ohjelmalla. Katso
tuolta ohjeita rekisteri editorin käyttöön. Näistä asetuksista direct3d osioon seuraavat:
- UseGLSL: enabled
- OffscreenRenderingMode: backbuffer
- DirectDrawRenderer: opengl
Jotta nuo asetukset toimisivat oikein asenna vielä driconf(löytyy universe pakettivarastosta):
sudo aptitude install driconfKäynnistä se komennolla
driconf ja ota käyttöön kohdat:
- S3TC compression
- Enable limited ARB_fragment_shader support on 915/945
Voi olla että ajurisi eivät ole tarpeeksi uudet, ppa:sta voit löytää ubuntulle käännetyt uudemmat...