Ja itse itseäni kompaten, eli eihän tässä sittenkään pelkästä DVD-asemasta ole kyse, vaan myös kiintolevyn tunnistaminen on jonkinlainen ongelma.
Osa buuttausyrityksistä päättyy ennen aikojaan, ja yllättäen busybox kutsuu. Virheilmoitukset rullaa ruudulla niin mahottoman kovaa ettei niistä ota selvää oikein huonostikaan, mutta jokunen device id mismatch-errori siellä näkyy. Tämähän ilmenee siten, että osioita ei vaan löydy, ilmeisesti ovat kuitenkin olemassa mutta eri tavalla kuin fstabissa.
Liittynee tähän
https://bugzilla.kernel.org/show_bug.cgi?id=11659, eli AltStatus-rekisteriin jollain tavalla.
Eihän tuokaan ihan mahdoton juttu ole, mutta näköjään se onnistuu hukkaamaan levyosiot myös lennosta, eli ainoastaan hiirenosoitin liikkuu ja mitään muuta ei tapahdu. Edes terminaaleihin ei pääse kun kirjautuminen päättyy filesystem-erroriin. Uusi boottaus kyllä auttaa mutta toisaalta jos jotain oikein jännää on meneillään niin bittiavaruus taitaa kutsua kaikkea tallentamatonta.
Yhteinen nimittäjä näille kaikille tietysti on se, että mihinkään lokiin ei tartu yhtään mitään joka voisi auttaa ongelman ratkaisussa - miten talletat lokiin kun lokin sisältävää osiota ei ole... Itse olen kohtuullisen neuvoton tämän asian suhteen ja kaikeinlainen apu olisi ihan miellyttävää...